Akcie společnosti Chipotle Mexican Grill (NYSE:CMG) čelí zvýšené pozornosti investorů po prudkém propadu hodnoty a prvním čtvrtletí se záporným růstem tržeb z porovnatelných provozoven (SSSG) od éry krize s bezpečností potravin před deseti lety.
Akcie klesly o zhruba 20 % od posledního maxima. Analytici Bernstein ve své zprávě z pátku zkoumají tři hlavní argumenty pro vznikající medvědí scénář.
Prvním bodem jsou obavy o tržní podíl, kdy investoři očekávají, že Chipotle může ztratit pozici ve prospěch řetězců rychlého občerstvení kvůli rostoucí promo aktivitě konkurence. Bernstein však tvrdí, že Chipotle si udržuje cenovou disciplínu – ceny jsou stále o 15–20 % nižší než u jiných značek, což podle nich posiluje hodnotu nabídky pro zákazníky.
Druhým problémem je nedostatek krátkodobých růstových impulzů tváří v tvář makroekonomickým tlakům. Bernstein připouští, že Q1/2025 byl slabý, ale očekává zotavení již ve druhém čtvrtletí díky zvýšeným letním marketingovým výdajům (+30 % meziročně), zlepšení rychlosti odbavení objednávek a nové sezónní nabídce.
Třetím bodem je obava, že Chipotle vstupuje do fáze pomalejšího růstu a měl by být oceněn konzervativněji.
Akcie společnosti Chipotle Mexican Grill čelí zvýšené pozornosti investorů po prudkém propadu hodnoty a prvním čtvrtletí se záporným růstem tržeb z porovnatelných provozoven od éry krize s bezpečností potravin před deseti lety.
Akcie klesly o zhruba 20 % od posledního maxima. Analytici Bernstein ve své zprávě z pátku zkoumají tři hlavní argumenty pro vznikající medvědí scénář.
Prvním bodem jsou obavy o tržní podíl, kdy investoři očekávají, že Chipotle může ztratit pozici ve prospěch řetězců rychlého občerstvení kvůli rostoucí promo aktivitě konkurence. Bernstein však tvrdí, že Chipotle si udržuje cenovou disciplínu – ceny jsou stále o 15–20 % nižší než u jiných značek, což podle nich posiluje hodnotu nabídky pro zákazníky.
Druhým problémem je nedostatek krátkodobých růstových impulzů tváří v tvář makroekonomickým tlakům. Bernstein připouští, že Q1/2025 byl slabý, ale očekává zotavení již ve druhém čtvrtletí díky zvýšeným letním marketingovým výdajům , zlepšení rychlosti odbavení objednávek a nové sezónní nabídce.
Třetím bodem je obava, že Chipotle vstupuje do fáze pomalejšího růstu a měl by být oceněn konzervativněji.