Čínská společnost JD.com v úterý překonala tržní odhady čtvrtletních tržeb, což je znamení, že tento gigant v oblasti elektronického obchodování zaznamenal stabilní poptávku, i když americká cla a dlouhodobá ekonomická slabost ovlivnily náladu spotřebitelů.
Spotřebitelská poptávka v Číně se v posledních letech potýkala s řadou překážek, přičemž dlouhotrvající krize v realitním sektoru a vysoká míra nezaměstnanosti nikdy neumožnily úplné zotavení z dopadů pandemie COVID-19. V důsledku toho došlo k výraznému poklesu poptávky.
Hráči v oblasti elektronického obchodování, jako jsou JD.com a Alibaba, se však uchýlili k výrazným slevám a snižování cen výrobků, aby nalákali zákazníky, a zároveň se opírali o vládní dotace, aby podpořili spotřebu.
To pomohlo společnosti JD.com, která je hlavním prodejcem domácích spotřebičů v Číně, i když spotřebitelská nálada utrpěla ránu v důsledku obchodního napětí mezi USA a Čínou. Růst maloobchodních tržeb v Číně se v lednu a únoru rovněž zrychlil.
Společnost JD.com vykázala za čtvrtletí končící 31. března celkové tržby ve výši 301,08 miliardy jüanů (41,82 miliardy USD), což je o 15,8 % více než před rokem. Odhad analytiků činil 289,22 mld. jüanů, jak vyplývá z údajů sestavených společností LSEG.
Akcie společnosti kótované na americkém trhu klesly v předobchodní fázi o více než 1 %.

Čínská společnost JD.com v úterý překonala tržní odhady čtvrtletních tržeb, což je znamení, že tento gigant v oblasti elektronického obchodování zaznamenal stabilní poptávku, i když americká cla a dlouhodobá ekonomická slabost ovlivnily náladu spotřebitelů.
Spotřebitelská poptávka v Číně se v posledních letech potýkala s řadou překážek, přičemž dlouhotrvající krize v realitním sektoru a vysoká míra nezaměstnanosti nikdy neumožnily úplné zotavení z dopadů pandemie COVID-19. V důsledku toho došlo k výraznému poklesu poptávky.
Hráči v oblasti elektronického obchodování, jako jsou JD.com a Alibaba, se však uchýlili k výrazným slevám a snižování cen výrobků, aby nalákali zákazníky, a zároveň se opírali o vládní dotace, aby podpořili spotřebu.
To pomohlo společnosti JD.com, která je hlavním prodejcem domácích spotřebičů v Číně, i když spotřebitelská nálada utrpěla ránu v důsledku obchodního napětí mezi USA a Čínou. Růst maloobchodních tržeb v Číně se v lednu a únoru rovněž zrychlil.
Společnost JD.com vykázala za čtvrtletí končící 31. března celkové tržby ve výši 301,08 miliardy jüanů , což je o 15,8 % více než před rokem. Odhad analytiků činil 289,22 mld. jüanů, jak vyplývá z údajů sestavených společností LSEG.
Akcie společnosti kótované na americkém trhu klesly v předobchodní fázi o více než 1 %.
