Objednávky kontejnerových lodí pro přepravu nákladu z Číny do USA prudce vzrostly poté, co obě země o víkendu vyhlásily 90denní příměří v odvetných clech, uvedli provozovatelé. V čínských přístavech a továrnách tak vznikly dopravní zácpy, jejichž vyřešení může trvat i několik týdnů.
Američtí dovozci od tenisek a pohovek po stavební materiály a automobilové díly se snaží dostat zboží do země předtím, než se cla opět zvýší, což vytváří podmínky pro narušení dopravy připomínající globální dopravní kolaps během pandemie COVID-19.
Nárůst nákladu v hlavních obchodních bránách, jako je přístav Yantian v Shenzhenu, který odbavuje více než čtvrtinu čínského vývozu do Spojených států, nutí majitele lodí koordinovat kotviště a upravovat plavební řády.
„Poptávka je tak vysoká, že můžeme obsloužit pouze zákazníky, kteří s námi mají dlouhodobé smlouvy,“ řekl agentuře Reuters mluvčí německého provozovatele kontejnerových lodí Hapag-Lloyd. “Nemáme téměř žádný prostor pro spontánní rezervace.“
Poskytovatel softwaru pro sledování kontejnerů Vizion uvedl, že průměrný počet rezervací za sedm dní končících ve středu vzrostl o 277 % na 21 530 dvacetistopých ekvivalentních jednotek z průměrných 5 709 TEU za týden končící 5. května.
Majitelé továren, které vyrábějí hračky a vánoční dekorace, agentuře Reuters sdělili, že rezervují dříve zmrazené zásilky určené do obchodů v USA, včetně Walmartu
Mezi společnosti, které daly továrnám zelenou k přepravě hotových zakázek, patří například Lalo, která prodává dětský nábytek online a prostřednictvím maloobchodníků jako Target a Amazon.com
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky