Klíčové body
- Roku (ROKU) nadále vykazuje dvouciferný růst tržeb a vedení společnosti předpokládá, že v roce 2026 dosáhne kladného provozního zisku
- Popularita streamované zábavy spolu s růstem digitální reklamy představují pro podnikání dva silné tahouny
- Akcie se obchodují výrazně pod svým maximem, což z Roku dělá kandidáta na nákup při poklesu.
Ačkoliv výnosy i ztráta na akcii překonaly očekávání Wall Street, akcie k 9. květnu odepsaly 9 % své hodnoty. Oproti svému vrcholu z července 2021 se dnes obchodují s propadem téměř 87 %. To by na první pohled mohlo působit odstrašujícím dojmem, avšak pod povrchem se skrývá několik signálů, které naznačují, že Roku by mohlo mít před sebou světlou budoucnost.
Stabilní růst tržeb a silné postavení na trhu
Ve 1. čtvrtletí 2025 dosáhla společnost Roku tržeb přes 1 miliardu dolarů, což znamená meziroční růst o 16 %. Z toho platformy, které tvoří většinu byznysu, zaznamenaly 17% nárůst. Zařízení, do kterých patří chytré televize, vykázala 11% růst, čímž posílila expanzi operačního systému Roku do domácností napříč Spojenými státy.
Roku je dnes nejoblíbenější operační systém pro chytré televizory v Severní Americe. Podle vlastních údajů společnosti představoval v USA operační systém Roku TV téměř 40 % všech prodaných televizí, více než druhý a třetí operační systém dohromady. Takové dominantní postavení v segmentu chytrých televizí poskytuje Roku konkurenční výhodu při získávání reklamních partnerů i nových uživatelů.

Klíčovým ukazatelem zapojení uživatelů je také počet hodin streamování. Roku během prvního čtvrtletí evidovalo 35,8 miliardy streamovaných hodin, což potvrzuje silný zájem a návykovost uživatelského chování. V kombinaci s rozvojem reklamního byznysu, který si vedl lépe než širší americký trh s over-the-top službami, to vytváří potenciál pro další monetizaci.
Podpora ze dvou silných trendů
Roku má výhodu v tom, že těží ze dvou zásadních dlouhodobých trendů: přechodu od tradiční kabelové televize ke streamování a přechodu inzerentů na digitální reklamní platformy. V době, kdy spotřebitelé hledají větší hodnotu a flexibilitu, nabízí agregovaná platforma Roku výhodu jednoduchého přístupu ke všem hlavním službám.
Zároveň je streamovací prostředí čím dál více prorůstáno reklamními modely. Služby jako Netflix nebo Disney+ rozšiřují své nabídky o cenově dostupnější varianty financované reklamou. Roku tak získává prostor pro rozvoj vlastního reklamního inventáře, který se může stát stabilním zdrojem příjmů s vysokými maržemi.
Neopomenutelná rizika a konkurence
Navzdory pozitivní dynamice nelze přehlédnout významná rizika, jimž Roku čelí. Společnost soupeří s obrovskými technologickými hráči jako Alphabet
Dále je zde otázka ziskovosti. Ačkoli vedení očekává, že v roce 2026 bude firma generovat kladný provozní zisk, historie ukazuje, že dosažení stabilního a škálovatelného zisku není samozřejmost. Pro investory tak bude důležité sledovat nejen pokračující růst tržeb, ale i schopnost společnosti kontrolovat náklady a přetavit výnosy v čistý zisk.

Nízké ocenění nabízí příležitost
Akcie Roku se dnes obchodují s poměrem cena/tržby pod 2,1, což je výrazně méně než jejich historický průměr. Tento 77% pokles oproti dřívějším úrovním může odrážet nedůvěru trhu v budoucnost firmy – ale právě taková situace může nabízet příležitost. Pro dlouhodobé investory, kteří hledají expozici v odvětví digitální zábavy a reklamních technologií, může být současná cena atraktivní vstupní bod.
Z dlouhodobého pohledu – např. při investičním horizontu 10 let – je možné, že Roku využije své silné stránky, ustojí konkurenci a stane se stabilním ziskovým hráčem v rostoucím odvětví. Investice 500 dolarů dnes by tak mohla přinést nadprůměrné výnosy, pokud se pozitivní výhled společnosti naplní.
Roku překonalo očekávání ve výsledcích za Q1 2025 a roste díky silné platformě, dominantnímu postavení na trhu a trendům ve streamování a digitální reklamě. Přesto čelí konkurenci a stále čeká na ziskovost. Nízké ocenění ale může nabídnout atraktivní dlouhodobou investiční příležitost.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky