Analytici RBC Capital Markets snížili doporučení pro akcie Associated British Foods z „outperform“ na „sector perform“, kvůli obavám o cenové vnímání značky Primark a pokračujícím tlakům v cukrovarnickém segmentu.
Zatímco Primark má stále potenciál pro růst tržeb díky expanzi poboček, vnímání jeho cenové politiky se změnilo – z kdysi nejlevnějšího oděvního řetězce v Evropě se stala značka považovaná spíše za střední třídu.
To podle RBC ohrožuje jeho klíčovou hodnotu za peníze, i když někteří zákazníci oceňují zlepšení kvality a stylu.
Kromě toho Primark dosahoval v posledních deseti letech jen průměrných meziročních růstů tržeb, nepočítaje pandemii. RBC očekává, že tento trend bude pokračovat kvůli nasycení trhu v Británii a rostoucí konkurenci zejména od online hráčů.
Primark ale stále nabízí růstový potenciál v USA a méně pokrytých evropských trzích, s očekávaným příspěvkem z expanze kolem 4–5 % ročně.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky