S&P Global Ratings změnila výhled společnosti Honda Motor Co. Ltd. (NYSE:HMC) a jejích zahraničních poboček ze stabilního na negativní. Důvodem je očekávaný dopad zvýšených amerických cel. Dlouhodobý rating ‚A-‚ a krátkodobý ‚A-2‘ byly potvrzeny.
S&P očekává, že ziskovost Hondy klesne více, než se původně předpokládalo. Pravděpodobnost, že EBITDA marže klesne pod 10 % a tam zůstane, nyní přesahuje jednu třetinu.
V dubnu byly na dovoz aut do USA uvaleny dodatečné 25% tarify, v květnu dalších 25 % na autodíly. Předtím S&P očekávala stabilní EBITDA marži kolem 10–10,5 %, ale nyní se předpokládá pokles o více než 1 procentní bod ve fiskálním roce končícím březnem 2026.
Přibližně 40 % tržeb Hondy pochází z USA, přičemž 40 % vozů je vyráběno v Kanadě a Mexiku. Zhruba 15 % celkových tržeb pochází z exportu do USA, což činí dopad cel značným.
S&P Global Ratings změnila výhled společnosti Honda Motor Co. Ltd. a jejích zahraničních poboček ze stabilního na negativní. Důvodem je očekávaný dopad zvýšených amerických cel. Dlouhodobý rating ‚A-‚ a krátkodobý ‚A-2‘ byly potvrzeny.
S&P očekává, že ziskovost Hondy klesne více, než se původně předpokládalo. Pravděpodobnost, že EBITDA marže klesne pod 10 % a tam zůstane, nyní přesahuje jednu třetinu.
V dubnu byly na dovoz aut do USA uvaleny dodatečné 25% tarify, v květnu dalších 25 % na autodíly. Předtím S&P očekávala stabilní EBITDA marži kolem 10–10,5 %, ale nyní se předpokládá pokles o více než 1 procentní bod ve fiskálním roce končícím březnem 2026.
Přibližně 40 % tržeb Hondy pochází z USA, přičemž 40 % vozů je vyráběno v Kanadě a Mexiku. Zhruba 15 % celkových tržeb pochází z exportu do USA, což činí dopad cel značným.