Společnost Tesla (NASDAQ:TSLA) loni v listopadu ukončila nezvyklou politiku, která od roku 2019 bránila americkým leasingovým zákazníkům ve výkupu vozů po skončení smlouvy. Tyto vozy měly být původně určeny pro plánovanou síť autonomních „robotaxi“.
Na investorském setkání v Kalifornii v dubnu 2019 generální ředitel Elon Musk uvedl, že zákazníci si svá auta nebudou moci odkoupit, protože je Tesla potřebuje zpět. Zároveň tehdy předpověděl, že do roka bude po silnicích jezdit přes milion robotaxi – to se však nenaplnilo.
Místo spuštění sítě robotaxi Tesla podle agentury Reuters našla výnosnější způsob: vozy z leasingu prodávala dál novým zákazníkům. Podle čtyř zdrojů obeznámených s maloobchodem Tesly firma tyto vozy softwarově upgradovala a prodávala je za vyšší ceny – často o tisíce dolarů vyšší, než by zaplatili původní leasingoví zákazníci.
Jeden ze zdrojů popsal tuto praxi jako jednoduchý způsob, jak zvýšit prodejní cenu ojetých vozů. Tesla ani Elon Musk na žádost o komentář nereagovali.
Společnost Tesla loni v listopadu ukončila nezvyklou politiku, která od roku 2019 bránila americkým leasingovým zákazníkům ve výkupu vozů po skončení smlouvy. Tyto vozy měly být původně určeny pro plánovanou síť autonomních „robotaxi“.
Na investorském setkání v Kalifornii v dubnu 2019 generální ředitel Elon Musk uvedl, že zákazníci si svá auta nebudou moci odkoupit, protože je Tesla potřebuje zpět. Zároveň tehdy předpověděl, že do roka bude po silnicích jezdit přes milion robotaxi – to se však nenaplnilo.
Místo spuštění sítě robotaxi Tesla podle agentury Reuters našla výnosnější způsob: vozy z leasingu prodávala dál novým zákazníkům. Podle čtyř zdrojů obeznámených s maloobchodem Tesly firma tyto vozy softwarově upgradovala a prodávala je za vyšší ceny – často o tisíce dolarů vyšší, než by zaplatili původní leasingoví zákazníci.
Jeden ze zdrojů popsal tuto praxi jako jednoduchý způsob, jak zvýšit prodejní cenu ojetých vozů. Tesla ani Elon Musk na žádost o komentář nereagovali.