Společnost Waymo, patřící pod Alphabet, stahuje více než 1 200 autonomních vozidel kvůli aktualizaci softwaru a riziku kolizí s řetězy, branami a dalšími silničními překážkami.
Stahování se týká 1 212 vozidel s pátou generací autonomního systému (ADS), jak uvedla firma. Waymo má přes 1 500 vozidel ve městech jako San Francisco, Los Angeles, Phoenix a Austin.
Společnost zaznamenala mezi roky 2022 a 2024 celkem 16 nehod s překážkami, ale žádná nezpůsobila zranění. NHTSA (americký úřad pro bezpečnost silničního provozu) začal vyšetřování výkonu vozidel Waymo v květnu 2024 po stížnostech na chování robotaxi.
Úřad uvedl, že vyšetřované incidenty zahrnovaly srážky s jasně viditelnými objekty, kterým by se běžný řidič vyhnul. Waymo oznámilo, že problém byl vyřešen v nejnovějším šesté generaci softwaru, který byl nasazen do celé flotily do konce prosince.
Společnost uvádí, že týdně poskytuje přes 250 000 placených jízd v náročných městských podmínkách a její technologie přispívá ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu.
Společnost Waymo, patřící pod Alphabet, stahuje více než 1 200 autonomních vozidel kvůli aktualizaci softwaru a riziku kolizí s řetězy, branami a dalšími silničními překážkami.
Stahování se týká 1 212 vozidel s pátou generací autonomního systému , jak uvedla firma. Waymo má přes 1 500 vozidel ve městech jako San Francisco, Los Angeles, Phoenix a Austin.
Společnost zaznamenala mezi roky 2022 a 2024 celkem 16 nehod s překážkami, ale žádná nezpůsobila zranění. NHTSA začal vyšetřování výkonu vozidel Waymo v květnu 2024 po stížnostech na chování robotaxi.
Úřad uvedl, že vyšetřované incidenty zahrnovaly srážky s jasně viditelnými objekty, kterým by se běžný řidič vyhnul. Waymo oznámilo, že problém byl vyřešen v nejnovějším šesté generaci softwaru, který byl nasazen do celé flotily do konce prosince.
Společnost uvádí, že týdně poskytuje přes 250 000 placených jízd v náročných městských podmínkách a její technologie přispívá ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu.