Skupina zastupující dodavatele automobilového průmyslu ve Spojených státech ve středu vyzvala k okamžitým opatřením proti omezením vývozu vzácných zemin, minerálů a magnetů z Číny a varovala, že tato situace by mohla rychle narušit výrobu automobilových dílů.
Čína, která kontroluje více než 90 % světové kapacity zpracování vzácných zemin používaných v automobilovém průmyslu, stíhacích letounech i domácích spotřebičích, zavedla na začátku dubna omezení, podle nichž musí vývozci získat licence od Pekingu. Přísnější omezení následovala po zahájení obchodní války mezi USA a Čínou poté, co prezident Donald Trump uvalil cla na čínský dovoz.
V prohlášení pro agenturu Reuters sdružení dodavatelů automobilového průmyslu MEMA uvedlo, že výrobci dílů čelí „vážným, okamžitým rizikům“ pro své dodavatelské řetězce.
„Situace zůstává nevyřešena a úroveň obav je i nadále velmi vysoká,“ uvedlo sdružení. „Je nutné přijmout okamžitá a rozhodná opatření, aby se zabránilo rozsáhlým narušením a ekonomickým dopadům v celém odvětví dodavatelů automobilového průmyslu.“
Bílý dům se k situaci zatím nevyjádřil.
Dne 9. května vyjádřila skupina dodavatelů ve společném dopise obchodní skupině zastupující General Motors (NYSE:GM), Toyota (NYSE:TM), Volkswagen (ETR:VOWG_p), Hyundai (OTC:HYMTF) a další významné automobilky naléhavé obavy ohledně čínských omezení.

Skupina zastupující dodavatele automobilového průmyslu ve Spojených státech ve středu vyzvala k okamžitým opatřením proti omezením vývozu vzácných zemin, minerálů a magnetů z Číny a varovala, že tato situace by mohla rychle narušit výrobu automobilových dílů.
Čína, která kontroluje více než 90 % světové kapacity zpracování vzácných zemin používaných v automobilovém průmyslu, stíhacích letounech i domácích spotřebičích, zavedla na začátku dubna omezení, podle nichž musí vývozci získat licence od Pekingu. Přísnější omezení následovala po zahájení obchodní války mezi USA a Čínou poté, co prezident Donald Trump uvalil cla na čínský dovoz.
V prohlášení pro agenturu Reuters sdružení dodavatelů automobilového průmyslu MEMA uvedlo, že výrobci dílů čelí „vážným, okamžitým rizikům“ pro své dodavatelské řetězce.
„Situace zůstává nevyřešena a úroveň obav je i nadále velmi vysoká,“ uvedlo sdružení. „Je nutné přijmout okamžitá a rozhodná opatření, aby se zabránilo rozsáhlým narušením a ekonomickým dopadům v celém odvětví dodavatelů automobilového průmyslu.“
Bílý dům se k situaci zatím nevyjádřil.
Dne 9. května vyjádřila skupina dodavatelů ve společném dopise obchodní skupině zastupující General Motors , Toyota , Volkswagen , Hyundai a další významné automobilky naléhavé obavy ohledně čínských omezení.
