Citi potvrdila svůj optimistický pohled na akcie Eli Lilly (NYSE:LLY), protože vnímá výrazný potenciál růstu díky orforglipronu – jednou denně užívanému perorálnímu léku proti obezitě.
Banka předpovídá tržby přesahující 40 miliard USD po roce 2030, což je výrazně více než aktuální konsenzus ve výši 25 miliard USD. Tento růst má být tažen „dynamickým trhem zaměřeným na spotřebitele“.
Orforglipron by měl být uveden na trh v roce 2026 v době, kdy se oblast léčby obezity přesouvá z injekčních forem na tablety.
Citi tvrdí, že platforma LillyDirect – digitální lékárenská služba společnosti – bude hrát klíčovou roli v rozšiřování dostupnosti, zejména mezi pacienty s nižším až středním BMI.
Analytici odhadují potenciální příležitost v oblasti spotřebitelské platformy na 15 miliard USD, což podle nich zatím není započítáno do jejich modelu.
„Ať už se to nakonec naplní či ne, zůstáváme pozitivní vůči Lilly/orforglipronu,“ uvedl analytický tým Citi pod vedením Geoffa Meachama.
Banka ponechává doporučení „Buy“ a cílovou cenu 1 190 USD za akcii Eli Lilly.
Data o předpisech navíc podporují sílu platformy. Od spuštění LillyDirect a distribuce léku Zepbound v srpnu loňského roku vzrostl počet předpisů přes platformu o 178 % mezičtvrtletně, zatímco celkový růst předpisů Zepbound činil jen 19 %.
Podle analytiků to naznačuje, že platforma dosáhla skutečného rozsahu.
Vidí také výhodu v cenové strategii založené na příjmových kategoriích – ceny mezi 50 až 300 USD, s největším tržním potenciálem ve skupině s příjmem mezi 100 000 a 250 000 USD a BMI 25–30.
Citi potvrdila svůj optimistický pohled na akcie Eli Lilly , protože vnímá výrazný potenciál růstu díky orforglipronu – jednou denně užívanému perorálnímu léku proti obezitě.
Banka předpovídá tržby přesahující 40 miliard USD po roce 2030, což je výrazně více než aktuální konsenzus ve výši 25 miliard USD. Tento růst má být tažen „dynamickým trhem zaměřeným na spotřebitele“.
Orforglipron by měl být uveden na trh v roce 2026 v době, kdy se oblast léčby obezity přesouvá z injekčních forem na tablety.
Citi tvrdí, že platforma LillyDirect – digitální lékárenská služba společnosti – bude hrát klíčovou roli v rozšiřování dostupnosti, zejména mezi pacienty s nižším až středním BMI.
Analytici odhadují potenciální příležitost v oblasti spotřebitelské platformy na 15 miliard USD, což podle nich zatím není započítáno do jejich modelu.
„Ať už se to nakonec naplní či ne, zůstáváme pozitivní vůči Lilly/orforglipronu,“ uvedl analytický tým Citi pod vedením Geoffa Meachama.
Banka ponechává doporučení „Buy“ a cílovou cenu 1 190 USD za akcii Eli Lilly.
Data o předpisech navíc podporují sílu platformy. Od spuštění LillyDirect a distribuce léku Zepbound v srpnu loňského roku vzrostl počet předpisů přes platformu o 178 % mezičtvrtletně, zatímco celkový růst předpisů Zepbound činil jen 19 %.
Podle analytiků to naznačuje, že platforma dosáhla skutečného rozsahu.
Vidí také výhodu v cenové strategii založené na příjmových kategoriích – ceny mezi 50 až 300 USD, s největším tržním potenciálem ve skupině s příjmem mezi 100 000 a 250 000 USD a BMI 25–30.