Společnost H&M se snaží přilákat zákazníky v USA tím, že zachová stabilní ceny, zatímco konkurenti jako Zara a Shein je zvyšují, protože americká cla narušují sektor rychlé módy závislý na dovozu levného oblečení z Číny, Vietnamu a dalších asijských zemí.
Generální ředitel H&M (ST:HMb) Daniel Erver ve čtvrtek uvedl, že neustále se měnící cla způsobují turbulence, a že druhý největší veřejně obchodovaný módní řetězec na světě plánuje více scénářů.
V rozhovoru pro Reuters řekl, že výzvou nadcházejících měsíců je „pochopit spotřebitelské nálady, které podle našich pozorování v USA poklesly kvůli veškerým turbulencím… a vzhledem k tomu, že někteří budou nuceni zvyšovat ceny více, jakou to vytváří příležitost“.
„Různí konkurenti se chovají různě – někteří agresivněji, jiní opatrněji,“ dodal.
H&M má v USA přibližně 500 obchodů, což je po Německu jeho druhý největší trh podle tržeb – v roce 2024 tvořil 13 %.
Vzhledem k tomu, že americká cla zvyšují náklady maloobchodníkům, stává se relativní cenová pozice klíčovým bodem pro manažery a načasování zdražení je zásadní, přičemž firmy bedlivě sledují konkurenci, kdo „mrkne jako první“.
Pro H&M, které se snaží zvýšit svou ziskovost, znamená setrvání na současných cenách riziko, protože rostoucí náklady snižují marže.
Zároveň to však představuje příležitost získat podíl na trhu od konkurence.
Společnost H&M se snaží přilákat zákazníky v USA tím, že zachová stabilní ceny, zatímco konkurenti jako Zara a Shein je zvyšují, protože americká cla narušují sektor rychlé módy závislý na dovozu levného oblečení z Číny, Vietnamu a dalších asijských zemí.
Generální ředitel H&M Daniel Erver ve čtvrtek uvedl, že neustále se měnící cla způsobují turbulence, a že druhý největší veřejně obchodovaný módní řetězec na světě plánuje více scénářů.
V rozhovoru pro Reuters řekl, že výzvou nadcházejících měsíců je „pochopit spotřebitelské nálady, které podle našich pozorování v USA poklesly kvůli veškerým turbulencím… a vzhledem k tomu, že někteří budou nuceni zvyšovat ceny více, jakou to vytváří příležitost“.
„Různí konkurenti se chovají různě – někteří agresivněji, jiní opatrněji,“ dodal.
H&M má v USA přibližně 500 obchodů, což je po Německu jeho druhý největší trh podle tržeb – v roce 2024 tvořil 13 %.
Vzhledem k tomu, že americká cla zvyšují náklady maloobchodníkům, stává se relativní cenová pozice klíčovým bodem pro manažery a načasování zdražení je zásadní, přičemž firmy bedlivě sledují konkurenci, kdo „mrkne jako první“.
Pro H&M, které se snaží zvýšit svou ziskovost, znamená setrvání na současných cenách riziko, protože rostoucí náklady snižují marže.
Zároveň to však představuje příležitost získat podíl na trhu od konkurence.