Společnost H&M se snaží přilákat zákazníky v USA tím, že zachová stabilní ceny, zatímco konkurenti jako Zara a Shein je zvyšují, protože americká cla narušují sektor rychlé módy závislý na dovozu levného oblečení z Číny, Vietnamu a dalších asijských zemí.
Generální ředitel H&M (ST:HMb) Daniel Erver ve čtvrtek uvedl, že neustále se měnící cla způsobují turbulence, a že druhý největší veřejně obchodovaný módní řetězec na světě plánuje více scénářů.
V rozhovoru pro Reuters řekl, že výzvou nadcházejících měsíců je „pochopit spotřebitelské nálady, které podle našich pozorování v USA poklesly kvůli veškerým turbulencím… a vzhledem k tomu, že někteří budou nuceni zvyšovat ceny více, jakou to vytváří příležitost“.
„Různí konkurenti se chovají různě – někteří agresivněji, jiní opatrněji,“ dodal.
H&M má v USA přibližně 500 obchodů, což je po Německu jeho druhý největší trh podle tržeb – v roce 2024 tvořil 13 %.
Vzhledem k tomu, že americká cla zvyšují náklady maloobchodníkům, stává se relativní cenová pozice klíčovým bodem pro manažery a načasování zdražení je zásadní, přičemž firmy bedlivě sledují konkurenci, kdo „mrkne jako první“.
Pro H&M, které se snaží zvýšit svou ziskovost, znamená setrvání na současných cenách riziko, protože rostoucí náklady snižují marže.
Chcete využít této příležitosti?
Zároveň to však představuje příležitost získat podíl na trhu od konkurence.
Společnost H&M se snaží přilákat zákazníky v USA tím, že zachová stabilní ceny, zatímco konkurenti jako Zara a Shein je zvyšují, protože americká cla narušují sektor rychlé módy závislý na dovozu levného oblečení z Číny, Vietnamu a dalších asijských zemí.
Generální ředitel H&M Daniel Erver ve čtvrtek uvedl, že neustále se měnící cla způsobují turbulence, a že druhý největší veřejně obchodovaný módní řetězec na světě plánuje více scénářů.
V rozhovoru pro Reuters řekl, že výzvou nadcházejících měsíců je „pochopit spotřebitelské nálady, které podle našich pozorování v USA poklesly kvůli veškerým turbulencím… a vzhledem k tomu, že někteří budou nuceni zvyšovat ceny více, jakou to vytváří příležitost“.
„Různí konkurenti se chovají různě – někteří agresivněji, jiní opatrněji,“ dodal.
H&M má v USA přibližně 500 obchodů, což je po Německu jeho druhý největší trh podle tržeb – v roce 2024 tvořil 13 %.
Vzhledem k tomu, že americká cla zvyšují náklady maloobchodníkům, stává se relativní cenová pozice klíčovým bodem pro manažery a načasování zdražení je zásadní, přičemž firmy bedlivě sledují konkurenci, kdo „mrkne jako první“.
Pro H&M, které se snaží zvýšit svou ziskovost, znamená setrvání na současných cenách riziko, protože rostoucí náklady snižují marže. Chcete využít této příležitosti?
Zároveň to však představuje příležitost získat podíl na trhu od konkurence.