Společnost Lyft ve čtvrtek představila své vůbec první Fórum autonomních řidičů – novou iniciativu, která má zapojit zkušené řidiče do formování klíčových strategií při začlenění robotaxi do své služby spolujízdy.
Tento krok přichází v době, kdy technologie autonomního řízení zásadně mění odvětví spolujízdy. Ačkoli robotaxi slibují vyšší efektivitu a nižší náklady, zároveň ohrožují obživu pracovníků na volné noze, kteří spoléhají na platformy jako Lyft (NASDAQ:LYFT) a jeho většího konkurenta Uber (NYSE:UBER).
Analytici a odborníci varují, že bez pomalého a fázovaného zavádění by robotaxi mohly vytlačit velkou část pracovní síly.
O víkendu nasadila společnost Tesla (NASDAQ:TSLA) v Austinu v Texasu malé množství samořídících SUV Model Y jako robotaxi, které přepravují platící cestující ve vybraných částech města.
Fórum bude svoláváno v klíčových okamžicích rozšiřování flotily robotaxi a bude sloužit k získání zpětné vazby řidičů na témata jako pravidla, plánování a budoucí pracovní příležitosti, například v oblasti podpory vzdáleného řízení vozidel nebo správy flotily.
Úvodní setkání se zúčastní šest až osm řidičů z Atlanty a bude se shodovat se zahájením autonomních jízd Lyftu ve spolupráci s firmou May Mobility, plánovaným na toto léto.
Společnosti jako Waymo (patřící Alphabetu, NASDAQ:GOOGL) a Uber již v oblasti robotaxi dosáhly výrazného pokroku. Waymo rozšířilo svou plně autonomní službu v Phoenixu a San Francisku, zatímco Uber spolupracuje s několika firmami zabývajícími se autonomní technologií a provozuje vozidla bez řidiče na některých trzích.
Chcete využít této příležitosti?
Společnost Lyft ve čtvrtek představila své vůbec první Fórum autonomních řidičů – novou iniciativu, která má zapojit zkušené řidiče do formování klíčových strategií při začlenění robotaxi do své služby spolujízdy.
Tento krok přichází v době, kdy technologie autonomního řízení zásadně mění odvětví spolujízdy. Ačkoli robotaxi slibují vyšší efektivitu a nižší náklady, zároveň ohrožují obživu pracovníků na volné noze, kteří spoléhají na platformy jako Lyft a jeho většího konkurenta Uber .
Analytici a odborníci varují, že bez pomalého a fázovaného zavádění by robotaxi mohly vytlačit velkou část pracovní síly.
O víkendu nasadila společnost Tesla v Austinu v Texasu malé množství samořídících SUV Model Y jako robotaxi, které přepravují platící cestující ve vybraných částech města.
Fórum bude svoláváno v klíčových okamžicích rozšiřování flotily robotaxi a bude sloužit k získání zpětné vazby řidičů na témata jako pravidla, plánování a budoucí pracovní příležitosti, například v oblasti podpory vzdáleného řízení vozidel nebo správy flotily.
Úvodní setkání se zúčastní šest až osm řidičů z Atlanty a bude se shodovat se zahájením autonomních jízd Lyftu ve spolupráci s firmou May Mobility, plánovaným na toto léto.
Společnosti jako Waymo a Uber již v oblasti robotaxi dosáhly výrazného pokroku. Waymo rozšířilo svou plně autonomní službu v Phoenixu a San Francisku, zatímco Uber spolupracuje s několika firmami zabývajícími se autonomní technologií a provozuje vozidla bez řidiče na některých trzích. Chcete využít této příležitosti?