Velká společnost provozující kina však čelí obtížím, protože jí diváky odlákaly streamovací aplikace a jiné platformy, jako je YouTube
AMC by měla zveřejnit výsledky za druhé čtvrtletí v srpnu
Důvodem však není její finanční výkonnost, ale historická role v tzv. „meme akciové horečce“, kdy se stala symbolem odporu drobných investorů proti institucionálním short sellerům. Ačkoliv se od té doby cena akcií dramaticky propadla, mnoho investorů věří v její návrat. Klíčovou otázkou zůstává, zda má AMC (AMC) reálnou šanci na obrat, nebo jde pouze o sentimentální víru bez fundamentálního základu.
Kino vs. streamovací platformy: boj o diváka
AMC dnes čelí zásadnímu problému, který se dotýká celého kinoprůmyslu – změně chování diváků. Ačkoliv lidé sledují více obsahu než kdykoli dříve, většina z toho probíhá mimo tradiční kinosály. YouTube (GOOGL)(GOOG), Netflix (NFLX), Disney+ (DIS) a další streamovací služby nabídly divákům pohodlí, které si osvojili během pandemie a které se nyní stává standardem.
Zásadní roli hraje i dostupnost nových filmů. Produkce s vysokým rozpočtem, které dříve dominovaly plátnům kin, jsou dnes často dostupné během několika týdnů na domácích platformách. Ačkoliv někteří diváci stále vyhledávají atmosféru kina, celkový objem návštěvnosti zůstává nízký. Tržby AMC v roce 2024 meziročně poklesly o 4 % a společnost vykázala čistou ztrátu 353 milionů dolarů. Zlepšení oproti roku 2023 o 44 % sice naznačuje posun, ale stále nejde o výkonnost, která by mohla podpořit růst hodnoty akcií.
Zdroj: Bloomberg
V prvním čtvrtletí roku 2025 se situace dále zhoršila. Společnost oznámila ztrátu 202 milionů dolarů a pokles tržeb o 9,3 % ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku. Generální ředitel Adam Aron sice tvrdí, že výsledky byly výjimkou a že druhé čtvrtletí přinese obrat, ale investoři zatím nemají v rukou žádné přesvědčivé důkazy.
Pomalý návrat? Nebo jen přání?
Aron poukazuje na to, že duben a květen přinesly meziroční zdvojnásobení domácích tržeb z prodeje vstupenek, což by mohlo značit obrat. Navíc analytici ze společnosti Grower Street Analytics předpokládají, že celkové tržby z prodeje vstupenek v roce 2025 vzrostou o 8 %. Pokud se tyto prognózy naplní, mohla by se AMC konečně nadechnout.
Na druhou stranu nelze přehlédnout realitu. Doba, kdy návštěva kina představovala společenskou událost, ustupuje do pozadí. Kvalitní domácí kina a velkoplošné televize se staly běžně dostupnými a streamovací služby neustále rozšiřují nabídku. Navíc praktická stránka věci hraje ve prospěch domácího sledování – bez potřeby rezervací, cestování nebo drahého občerstvení.
Z těchto důvodů zůstává celkové prostředí pro provozovatele kin velmi složité. A i když může dojít k dočasnému nárůstu návštěvnosti kvůli konkrétním filmům, z dlouhodobého hlediska je těžké očekávat návrat k předpandemickým objemům.
Investice do AMC: je víra v budoucnost více než fundament?!
Z pohledu investora je zásadní otázkou, zda AMC představuje reálnou investiční příležitost, nebo jen symbol minulosti. Cena akcií se v současnosti pohybuje kolem 3,29 USD, což je výrazně níže než historická maxima. Tržní kapitalizace společnosti je přibližně 1 miliarda dolarů. Hrubá marže činí jen 23,11 %, což je u služebního sektoru s vysokými fixními náklady relativně nízké číslo.
Pokud by se měl vývoj skutečně obrátit, potřebovala by společnost vykázat výrazný nárůst tržeb a snížení ztráty. Zatím tomu však nic nenasvědčuje. Mnoho investorů drží akcie AMC z nostalgie nebo víry, že se může zopakovat scénář z let 2020–2021, kdy se z memových akcií stala krátkodobá senzace. Takové očekávání ale staví spíše na emocích než na pevných základech.
Zdroj: Bloomberg
Investoři by proto měli být obezřetní. Ačkoliv není vyloučeno, že se v budoucnu objeví období růstu – například v důsledku extrémně úspěšného filmového léta nebo další memové horečky – fundamentální podmínky AMC zatím žádné prudké zotavení nepodporují. V prostředí, kde existuje celá řada dividendových nebo růstových akcií s lepšími vyhlídkami, může být sázení na AMC více hazardem než strategií.
Důvodem však není její finanční výkonnost, ale historická role v tzv. „meme akciové horečce“, kdy se stala symbolem odporu drobných investorů proti institucionálním short sellerům. Ačkoliv se od té doby cena akcií dramaticky propadla, mnoho investorů věří v její návrat. Klíčovou otázkou zůstává, zda má AMC reálnou šanci na obrat, nebo jde pouze o sentimentální víru bez fundamentálního základu. Kino vs. streamovací platformy: boj o divákaAMC dnes čelí zásadnímu problému, který se dotýká celého kinoprůmyslu – změně chování diváků. Ačkoliv lidé sledují více obsahu než kdykoli dříve, většina z toho probíhá mimo tradiční kinosály. YouTube , Netflix , Disney+ a další streamovací služby nabídly divákům pohodlí, které si osvojili během pandemie a které se nyní stává standardem.Zásadní roli hraje i dostupnost nových filmů. Produkce s vysokým rozpočtem, které dříve dominovaly plátnům kin, jsou dnes často dostupné během několika týdnů na domácích platformách. Ačkoliv někteří diváci stále vyhledávají atmosféru kina, celkový objem návštěvnosti zůstává nízký. Tržby AMC v roce 2024 meziročně poklesly o 4 % a společnost vykázala čistou ztrátu 353 milionů dolarů. Zlepšení oproti roku 2023 o 44 % sice naznačuje posun, ale stále nejde o výkonnost, která by mohla podpořit růst hodnoty akcií.V prvním čtvrtletí roku 2025 se situace dále zhoršila. Společnost oznámila ztrátu 202 milionů dolarů a pokles tržeb o 9,3 % ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku. Generální ředitel Adam Aron sice tvrdí, že výsledky byly výjimkou a že druhé čtvrtletí přinese obrat, ale investoři zatím nemají v rukou žádné přesvědčivé důkazy.Pomalý návrat? Nebo jen přání?Aron poukazuje na to, že duben a květen přinesly meziroční zdvojnásobení domácích tržeb z prodeje vstupenek, což by mohlo značit obrat. Navíc analytici ze společnosti Grower Street Analytics předpokládají, že celkové tržby z prodeje vstupenek v roce 2025 vzrostou o 8 %. Pokud se tyto prognózy naplní, mohla by se AMC konečně nadechnout.Na druhou stranu nelze přehlédnout realitu. Doba, kdy návštěva kina představovala společenskou událost, ustupuje do pozadí. Kvalitní domácí kina a velkoplošné televize se staly běžně dostupnými a streamovací služby neustále rozšiřují nabídku. Navíc praktická stránka věci hraje ve prospěch domácího sledování – bez potřeby rezervací, cestování nebo drahého občerstvení.Z těchto důvodů zůstává celkové prostředí pro provozovatele kin velmi složité. A i když může dojít k dočasnému nárůstu návštěvnosti kvůli konkrétním filmům, z dlouhodobého hlediska je těžké očekávat návrat k předpandemickým objemům.Investice do AMC: je víra v budoucnost více než fundament?!Z pohledu investora je zásadní otázkou, zda AMC představuje reálnou investiční příležitost, nebo jen symbol minulosti. Cena akcií se v současnosti pohybuje kolem 3,29 USD, což je výrazně níže než historická maxima. Tržní kapitalizace společnosti je přibližně 1 miliarda dolarů. Hrubá marže činí jen 23,11 %, což je u služebního sektoru s vysokými fixními náklady relativně nízké číslo.Pokud by se měl vývoj skutečně obrátit, potřebovala by společnost vykázat výrazný nárůst tržeb a snížení ztráty. Zatím tomu však nic nenasvědčuje. Mnoho investorů drží akcie AMC z nostalgie nebo víry, že se může zopakovat scénář z let 2020–2021, kdy se z memových akcií stala krátkodobá senzace. Takové očekávání ale staví spíše na emocích než na pevných základech.Investoři by proto měli být obezřetní. Ačkoliv není vyloučeno, že se v budoucnu objeví období růstu – například v důsledku extrémně úspěšného filmového léta nebo další memové horečky – fundamentální podmínky AMC zatím žádné prudké zotavení nepodporují. V prostředí, kde existuje celá řada dividendových nebo růstových akcií s lepšími vyhlídkami, může být sázení na AMC více hazardem než strategií.