Ceny kontejnerové přepravy pokračovaly tento týden v růstu, poháněné dočasným pozastavením cel mezi USA a Čínou, ale podle finančních analytiků a námořních konzultantů se objevují známky toho, že poptávka, která tento nárůst podporuje, se zmírňuje.
Námořní lodě přepravují více než 80 % zboží obchodovaného po celém světě. Obrovské kontejnerové lodě provozované společnostmi jako MSC a Maersk přepravují hračky a oblečení do obchodů Walmart (NYSE:WMT) a díly do továren velkých výrobců, jako je Ford Motor Co . (NYSE:F) Spotové sazby za přepravu kontejnerového nákladu mimo smluvní vztahy jsou považovány za ukazatel ekonomické situace.
Námořní poradenská společnost Drewry ve čtvrtek uvedla, že její světový index kontejnerové přepravy vzrostl mezi týdny o 41 % na 3 527 USD za 40stopý kontejner (FEU). Index vzrostl za poslední čtyři týdny o 70 %, což bylo podpořeno 12. května uzavřeným obchodním příměřím mezi USA a Čínou, které snížilo čínská cla ze 145 % na 30 %, což vedlo k zhroucení obchodu mezi dvěma největšími ekonomikami světa.
Přepravní sazby ze Šanghaje do Los Angeles, kde se nachází nejrušnější americký přístav, vzrostly v uplynulém týdnu o 57 % na 5 876 USD za FEU a od 8. května o 117 %, uvedla společnost Drewry. Tato sazba je o 2 % nižší než před rokem a výrazně pod úrovní více než 10 000 USD, která byla zaznamenána během vrcholu krize dodavatelského řetězce způsobené pandemií COVID-19.
Pečlivě sledovaný index Shanghai Containerized Freight Index, který sleduje spotové sazby z nejrušnějšího kontejnerového přístavu na světě v Šanghaji, je podle analytika společnosti Jefferies Omara Nokty na dobré cestě k dalšímu nárůstu v tomto týdnu.

Ceny kontejnerové přepravy pokračovaly tento týden v růstu, poháněné dočasným pozastavením cel mezi USA a Čínou, ale podle finančních analytiků a námořních konzultantů se objevují známky toho, že poptávka, která tento nárůst podporuje, se zmírňuje.
Námořní lodě přepravují více než 80 % zboží obchodovaného po celém světě. Obrovské kontejnerové lodě provozované společnostmi jako MSC a Maersk přepravují hračky a oblečení do obchodů Walmart a díly do továren velkých výrobců, jako je Ford Motor Co . Spotové sazby za přepravu kontejnerového nákladu mimo smluvní vztahy jsou považovány za ukazatel ekonomické situace.
Námořní poradenská společnost Drewry ve čtvrtek uvedla, že její světový index kontejnerové přepravy vzrostl mezi týdny o 41 % na 3 527 USD za 40stopý kontejner . Index vzrostl za poslední čtyři týdny o 70 %, což bylo podpořeno 12. května uzavřeným obchodním příměřím mezi USA a Čínou, které snížilo čínská cla ze 145 % na 30 %, což vedlo k zhroucení obchodu mezi dvěma největšími ekonomikami světa.
Přepravní sazby ze Šanghaje do Los Angeles, kde se nachází nejrušnější americký přístav, vzrostly v uplynulém týdnu o 57 % na 5 876 USD za FEU a od 8. května o 117 %, uvedla společnost Drewry. Tato sazba je o 2 % nižší než před rokem a výrazně pod úrovní více než 10 000 USD, která byla zaznamenána během vrcholu krize dodavatelského řetězce způsobené pandemií COVID-19.
Pečlivě sledovaný index Shanghai Containerized Freight Index, který sleduje spotové sazby z nejrušnějšího kontejnerového přístavu na světě v Šanghaji, je podle analytika společnosti Jefferies Omara Nokty na dobré cestě k dalšímu nárůstu v tomto týdnu.