Panevropská spotřebitelská organizace BEUC podala ve čtvrtek stížnost Evropské komisi na online prodejce rychlé módy Shein kvůli používání „dark patternů“, taktiky, která má lidi přimět k větším nákupům v jeho aplikaci a na webových stránkách.
Mezi metody, které Shein používá a které lze považovat za „agresivní obchodní praktiky“, patří podle zprávy BEUC zveřejněné rovněž ve čtvrtek vyskakovací okna, která vyzývají zákazníky, aby neopouštěli aplikaci, jinak přijdou o slevy, odpočítávací časovače, které vytvářejí časový tlak na dokončení nákupu, a nekonečné scrollování v aplikaci.
BEUC rovněž podrobně popsala časté zasílání oznámení, kdy jeden telefon obdržel za jediný den 12 oznámení z aplikace.
„Pro rychlou módu potřebujete objem, potřebujete masovou spotřebu, a tyto temné vzorce jsou navrženy tak, aby stimulovaly masovou spotřebu,“ uvedl v rozhovoru Agustin Reyna, generální ředitel BEUC.
„Abychom byli spokojeni, musí se těchto temných vzorců zbavit, ale otázkou je, zda k tomu budou mít dostatečnou motivaci, když znají potenciální dopad, který to může mít na objem nákupů.“
Panevropská spotřebitelská organizace BEUC podala ve čtvrtek stížnost Evropské komisi na online prodejce rychlé módy Shein kvůli používání „dark patternů“, taktiky, která má lidi přimět k větším nákupům v jeho aplikaci a na webových stránkách.
Mezi metody, které Shein používá a které lze považovat za „agresivní obchodní praktiky“, patří podle zprávy BEUC zveřejněné rovněž ve čtvrtek vyskakovací okna, která vyzývají zákazníky, aby neopouštěli aplikaci, jinak přijdou o slevy, odpočítávací časovače, které vytvářejí časový tlak na dokončení nákupu, a nekonečné scrollování v aplikaci.
BEUC rovněž podrobně popsala časté zasílání oznámení, kdy jeden telefon obdržel za jediný den 12 oznámení z aplikace.
„Pro rychlou módu potřebujete objem, potřebujete masovou spotřebu, a tyto temné vzorce jsou navrženy tak, aby stimulovaly masovou spotřebu,“ uvedl v rozhovoru Agustin Reyna, generální ředitel BEUC.
„Abychom byli spokojeni, musí se těchto temných vzorců zbavit, ale otázkou je, zda k tomu budou mít dostatečnou motivaci, když znají potenciální dopad, který to může mít na objem nákupů.“
