Panevropská spotřebitelská organizace BEUC podala ve čtvrtek stížnost Evropské komisi na online prodejce rychlé módy Shein kvůli používání „dark patternů“, taktiky, která má lidi přimět k větším nákupům v jeho aplikaci a na webových stránkách.
Mezi metody, které Shein používá a které lze považovat za „agresivní obchodní praktiky“, patří podle zprávy BEUC zveřejněné rovněž ve čtvrtek vyskakovací okna, která vyzývají zákazníky, aby neopouštěli aplikaci, jinak přijdou o slevy, odpočítávací časovače, které vytvářejí časový tlak na dokončení nákupu, a nekonečné scrollování v aplikaci.
BEUC rovněž podrobně popsala časté zasílání oznámení, kdy jeden telefon obdržel za jediný den 12 oznámení z aplikace.
„Pro rychlou módu potřebujete objem, potřebujete masovou spotřebu, a tyto temné vzorce jsou navrženy tak, aby stimulovaly masovou spotřebu,“ uvedl v rozhovoru Agustin Reyna, generální ředitel BEUC.
„Abychom byli spokojeni, musí se těchto temných vzorců zbavit, ale otázkou je, zda k tomu budou mít dostatečnou motivaci, když znají potenciální dopad, který to může mít na objem nákupů.“
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky