Sportovní značka Adidas (OTC:ADDYY) ve středu varovala, že možná bude muset zvýšit ceny v USA, poté co oznámila, že americká cla zvýší náklady ve druhé polovině roku o přibližně 200 milionů eur (231 milionů dolarů).
Akcie Adidasu klesly o více než 7 %, čímž se ztráty akcií od začátku tohoto roku zvýšily na 23 %.
Adidas zdůraznil dopad nestabilní obchodní politiky amerického prezidenta Donalda Trumpa a uvedl, že nejistota mu brání ve zvýšení ročního výhledu a že dosud nerozhodl o možném zvýšení cen, které by dopad zmírnilo.
„Stále nevíme, jaká budou konečná cla v USA,“ uvedl ve svém prohlášení generální ředitel Bjorn Gulden. „Nevíme také, jaký bude nepřímý dopad na spotřebitelskou poptávku, pokud všechna tato cla způsobí významnou inflaci.“
Adidas přezkoumá své ceny a rozhodne, u kterých produktů v USA ceny zvýší, jakmile budou cla definitivně schválena, řekl Gulden novinářům během telekonference, přičemž odmítl uvést, o kolik by se ceny mohly zvýšit.
„Budeme se snažit udržet ceny známých modelů (stabilní) tak dlouho, jak to bude možné, a poté stanovíme nové ceny u produktů, které dosud neexistovaly,“ uvedl.
Tržby Adidasu vzrostly v tomto čtvrtletí o 2,2 % na 5,95 miliardy eur (6,9 miliardy dolarů), což je méně než průměrný odhad analytiků ve výši 6,2 miliardy eur, podle údajů sestavených LSEG.
Sportovní značka Adidas ve středu varovala, že možná bude muset zvýšit ceny v USA, poté co oznámila, že americká cla zvýší náklady ve druhé polovině roku o přibližně 200 milionů eur .
Akcie Adidasu klesly o více než 7 %, čímž se ztráty akcií od začátku tohoto roku zvýšily na 23 %.
Adidas zdůraznil dopad nestabilní obchodní politiky amerického prezidenta Donalda Trumpa a uvedl, že nejistota mu brání ve zvýšení ročního výhledu a že dosud nerozhodl o možném zvýšení cen, které by dopad zmírnilo.
„Stále nevíme, jaká budou konečná cla v USA,“ uvedl ve svém prohlášení generální ředitel Bjorn Gulden. „Nevíme také, jaký bude nepřímý dopad na spotřebitelskou poptávku, pokud všechna tato cla způsobí významnou inflaci.“
Adidas přezkoumá své ceny a rozhodne, u kterých produktů v USA ceny zvýší, jakmile budou cla definitivně schválena, řekl Gulden novinářům během telekonference, přičemž odmítl uvést, o kolik by se ceny mohly zvýšit.
„Budeme se snažit udržet ceny známých modelů tak dlouho, jak to bude možné, a poté stanovíme nové ceny u produktů, které dosud neexistovaly,“ uvedl.
Tržby Adidasu vzrostly v tomto čtvrtletí o 2,2 % na 5,95 miliardy eur , což je méně než průměrný odhad analytiků ve výši 6,2 miliardy eur, podle údajů sestavených LSEG.