Akcie Starbucks vzrostly ve středu před otevřením burzy o přibližně 5 %, protože silné čtvrtletní tržby kávového řetězce naznačily, že plán generálního ředitele Briana Niccola na ozdravení společnosti přináší ovoce.
Zjednodušené menu a investice do provozoven a personálu byly některé z hlavních bodů Niccolovy iniciativy „Back to Starbucks
K zásadní změně značky došlo po několika čtvrtletích poklesu tržeb.
„Zdá se, že společnost plánuje v příštím roce přejít do ofenzívy, jakmile bude zaveden nový provozní model,“ uvedli analytici Morgan Stanley.
Niccol, který se ujal vedení v srpnu, v úterý představil plány na modernizaci designu prodejen, včetně levnějšího designu „kavárny budoucnosti“, a slíbil investice ve výši více než půl miliardy dolarů do tisíců prodejen po celých Spojených státech v příštím roce.
„Cíl se posunul od původního ‚Back to Starbucks‘ k přiměřeně ambicióznímu cíli ‚Better Starbucks‘, kde si každý může vychutnat to nejlepší ze Starbucks,“
uvedli analytici J.P. Morgan v poznámce.
Nejistota ohledně cel a zvýšená inflace zasáhly spotřebitelské nálady v USA a donutily některé podniky k revizi svých strategií.
Na severoamerickém trhu, který je pro Starbucks největším, poklesly čtvrtletní tržby ve stejných prodejnách o 2 %, což je v souladu s loňským poklesem.
V Číně tržby ve stejných prodejnách vzrostly o 2 % navzdory tvrdé konkurenci místních rivalů, jako jsou Luckin Coffee
Starbucks podle médií z počátku tohoto měsíce zkoumá možnosti strategických partnerství a společných podniků pro své čínské podnikání, jehož hodnota byla odhadnuta až na 10 miliard dolarů.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky