Skupiny zastupující velké americké letecké společnosti, cestovní kanceláře a letiště v pondělí vyzvaly Senát, aby zamítl návrh zákona, který by omezil možnost Úřadu pro bezpečnost dopravy (TSA) používat software pro rozpoznávání obličejů na bezpečnostních kontrolních stanovištích.
Senátní výbor pro obchod se ve středu bude zabývat bipartisan legislativou, která má chránit právo Američanů odmítnout rozpoznávání obličejů TSA na letištích a zabránit zneužití údajů o cestujících.
Airlines for America, která zastupuje American Airlines (NASDAQ:AAL), United Airlines, Delta Air Lines (NYSE:DAL), Southwest Airlines (NYSE:LUV) a další, spolu s U.S. Travel a dvěma letištními skupinami, se proti návrhu zákona postavily v dopise, který viděla agentura Reuters, s tím, že by mohl „výrazně prodloužit čekací doby zpomalením ověřování totožnosti na všech bezpečnostních kontrolách na letištích“.
Demokratický senátor Jeff Merkley a republikán John Kennedy, dva z předkladatelů návrhu zákona, na žádost o komentář okamžitě nereagovali.
„TSA podrobuje nespočet zákonů dodržujících Američanů při cestování nadměrným kontrolám pomocí rozpoznávání obličeje, čímž narušuje soukromí cestujících, aniž by jim jasně sdělila, že se mohou z kontroly odhlásit,“ uvedl Kennedy v květnu.
Merkley v květnu řekl, že „lidé nechtějí národní sledovací stát, ale přesně k tomu nás vede nekontrolované rozšiřování technologie rozpoznávání obličeje ze strany TSA“.
Návrh zákona by omezil současné pravomoci TSA v oblasti používání biometrických údajů a technologie rozpoznávání obličejů. TSA by byla povinna poskytnout cestujícím možnost ověření totožnosti bez použití rozpoznávání obličejů a zakázat TSA, aby cestující, kteří se rozhodnou nenechat si skenovat obličej, podrobit diskriminačnímu zacházení nebo méně příznivým podmínkám kontroly.
Skupiny zastupující velké americké letecké společnosti, cestovní kanceláře a letiště v pondělí vyzvaly Senát, aby zamítl návrh zákona, který by omezil možnost Úřadu pro bezpečnost dopravy používat software pro rozpoznávání obličejů na bezpečnostních kontrolních stanovištích.
Senátní výbor pro obchod se ve středu bude zabývat bipartisan legislativou, která má chránit právo Američanů odmítnout rozpoznávání obličejů TSA na letištích a zabránit zneužití údajů o cestujících.
Airlines for America, která zastupuje American Airlines , United Airlines, Delta Air Lines , Southwest Airlines a další, spolu s U.S. Travel a dvěma letištními skupinami, se proti návrhu zákona postavily v dopise, který viděla agentura Reuters, s tím, že by mohl „výrazně prodloužit čekací doby zpomalením ověřování totožnosti na všech bezpečnostních kontrolách na letištích“.
Demokratický senátor Jeff Merkley a republikán John Kennedy, dva z předkladatelů návrhu zákona, na žádost o komentář okamžitě nereagovali.
„TSA podrobuje nespočet zákonů dodržujících Američanů při cestování nadměrným kontrolám pomocí rozpoznávání obličeje, čímž narušuje soukromí cestujících, aniž by jim jasně sdělila, že se mohou z kontroly odhlásit,“ uvedl Kennedy v květnu.
Merkley v květnu řekl, že „lidé nechtějí národní sledovací stát, ale přesně k tomu nás vede nekontrolované rozšiřování technologie rozpoznávání obličeje ze strany TSA“.
Návrh zákona by omezil současné pravomoci TSA v oblasti používání biometrických údajů a technologie rozpoznávání obličejů. TSA by byla povinna poskytnout cestujícím možnost ověření totožnosti bez použití rozpoznávání obličejů a zakázat TSA, aby cestující, kteří se rozhodnou nenechat si skenovat obličej, podrobit diskriminačnímu zacházení nebo méně příznivým podmínkám kontroly.