Britský výrobce luxusních automobilů Aston Martin (LON:AML) ve středu vydal varování před poklesem zisku, které zdůvodnil dopadem amerických dovozních cel a dlouhodobým poklesem poptávky v Asii v souvislosti se zpomalením čínské ekonomiky. Akcie společnosti následně oslabily až o 7 %.
Společnost předpovídá, že upravený provozní zisk bude v letošním roce přibližně vyrovnaný, zatímco dříve očekávala kladný výsledek, protože počítá také s dopadem silnější libry a investic do softwaru.
Clo amerického prezidenta Donalda Trumpa mělo ve druhém čtvrtletí „extrémně rušivý“ vliv, uvedli představitelé Aston Martin během telekonference s novináři.
Obchodní dohoda, kterou Británie uzavřela s Washingtonem minulý měsíc, zavádí kvótový systém cel na dovoz britských automobilů do USA.
Systém „kdo dřív přijde, ten dřív mele“ umožňuje 25 000 automobilů vyrobených ve Velké Británii za čtvrtletí získat 10% clo, přičemž další dovozy budou podléhat 27,5% dani.
Společnost uvedla, že kvótový mechanismus zkomplikoval finanční plánování na rok 2025 a možná i na rok 2026.
„Nadále aktivně jednáme s britskou vládou a vyzýváme ji, aby zlepšila kvótový mechanismus a zajistila tak spravedlivý přístup celého britského automobilového průmyslu k 10% sazbě na trvalém základě,“ uvedl generální ředitel Adrian Hallmark.
Aston Martin obnovil dodávky automobilů do USA v červnu po dřívějších omezeních zaměřených na vyprázdnění skladů a v reakci na cla postupně zvýšil ceny, uvedl.
Americká cla zasáhla globální automobilky a donutila společnosti jako GM, Volkswagen (ETR:VOWG_p), Hyundai (OTC:HYMTF), Porsche a Mercedes-Benz (OTC:MBGAF) zaznamenat ztráty v řádu miliard dolarů, vydat varování o poklesu zisku, snížit prognózy a zvýšit ceny.
Britský výrobce luxusních automobilů Aston Martin ve středu vydal varování před poklesem zisku, které zdůvodnil dopadem amerických dovozních cel a dlouhodobým poklesem poptávky v Asii v souvislosti se zpomalením čínské ekonomiky. Akcie společnosti následně oslabily až o 7 %.
Společnost předpovídá, že upravený provozní zisk bude v letošním roce přibližně vyrovnaný, zatímco dříve očekávala kladný výsledek, protože počítá také s dopadem silnější libry a investic do softwaru.
Clo amerického prezidenta Donalda Trumpa mělo ve druhém čtvrtletí „extrémně rušivý“ vliv, uvedli představitelé Aston Martin během telekonference s novináři.
Obchodní dohoda, kterou Británie uzavřela s Washingtonem minulý měsíc, zavádí kvótový systém cel na dovoz britských automobilů do USA.
Systém „kdo dřív přijde, ten dřív mele“ umožňuje 25 000 automobilů vyrobených ve Velké Británii za čtvrtletí získat 10% clo, přičemž další dovozy budou podléhat 27,5% dani.
Společnost uvedla, že kvótový mechanismus zkomplikoval finanční plánování na rok 2025 a možná i na rok 2026.
„Nadále aktivně jednáme s britskou vládou a vyzýváme ji, aby zlepšila kvótový mechanismus a zajistila tak spravedlivý přístup celého britského automobilového průmyslu k 10% sazbě na trvalém základě,“ uvedl generální ředitel Adrian Hallmark.
Aston Martin obnovil dodávky automobilů do USA v červnu po dřívějších omezeních zaměřených na vyprázdnění skladů a v reakci na cla postupně zvýšil ceny, uvedl.
Americká cla zasáhla globální automobilky a donutila společnosti jako GM, Volkswagen , Hyundai , Porsche a Mercedes-Benz zaznamenat ztráty v řádu miliard dolarů, vydat varování o poklesu zisku, snížit prognózy a zvýšit ceny.