Šanghaj udělil osmi společnostem licence pro komerční provoz robotických taxi a nákladních vozidel, které jim umožní účtovat zákazníkům poplatky za bezřidičské služby na 2 700 km trasách po celém městě.
Licence, oznámené o víkendu na Světové konferenci o umělé inteligenci (WAIC), byly vydány společnostem Baidu (NASDAQ:BIDU), PonyAI, VW Mobility, Jinjiang Mobility a čtyřem společnostem spojeným se SAIC.
Tyto povolení umožňují společnostem provozovat autonomní vozidla bez přítomnosti bezpečnostních řidičů, což představuje významný regulační milník v čínském odvětví autonomního řízení. Aby společnosti získaly licence, musely absolvovat 5 000 km testů bez bezpečnostního zásahu a dosáhnout průměru méně než jednoho zásahu na 100 km.
Ačkoli ve vozidlech nebudou vyžadováni lidští řidiči, bude provoz v reálném čase sledovat dálkový bezpečnostní pracovník, který v případě potřeby může zasáhnout.
Současně s oznámením o udělení licencí představil Šanghaj svůj plán autonomního řízení, jehož cílem je do roku 2027 pokrýt více než 5 000 km tras o rozloze 2 000 km² a zajistit 6 milionů jízd autonomních vozidel úrovně 4.
Vláda plánuje podpořit vývoj scénářů použití a rozšířit oblasti autonomního řízení, včetně nové oblasti Pudong a otevřených okresů, jako jsou Fengxian a Minhang. V rámci této iniciativy bude také zavedeno 500 vozidel pro sběr dat, která by měla shromáždit 10 milionů klipů pro optimalizaci výroby a použití.

Šanghaj udělil osmi společnostem licence pro komerční provoz robotických taxi a nákladních vozidel, které jim umožní účtovat zákazníkům poplatky za bezřidičské služby na 2 700 km trasách po celém městě.
Licence, oznámené o víkendu na Světové konferenci o umělé inteligenci , byly vydány společnostem Baidu , PonyAI, VW Mobility, Jinjiang Mobility a čtyřem společnostem spojeným se SAIC.
Tyto povolení umožňují společnostem provozovat autonomní vozidla bez přítomnosti bezpečnostních řidičů, což představuje významný regulační milník v čínském odvětví autonomního řízení. Aby společnosti získaly licence, musely absolvovat 5 000 km testů bez bezpečnostního zásahu a dosáhnout průměru méně než jednoho zásahu na 100 km.
Ačkoli ve vozidlech nebudou vyžadováni lidští řidiči, bude provoz v reálném čase sledovat dálkový bezpečnostní pracovník, který v případě potřeby může zasáhnout.
Současně s oznámením o udělení licencí představil Šanghaj svůj plán autonomního řízení, jehož cílem je do roku 2027 pokrýt více než 5 000 km tras o rozloze 2 000 km² a zajistit 6 milionů jízd autonomních vozidel úrovně 4.
Vláda plánuje podpořit vývoj scénářů použití a rozšířit oblasti autonomního řízení, včetně nové oblasti Pudong a otevřených okresů, jako jsou Fengxian a Minhang. V rámci této iniciativy bude také zavedeno 500 vozidel pro sběr dat, která by měla shromáždit 10 milionů klipů pro optimalizaci výroby a použití.