Šéf Federálního úřadu pro letectví (FAA) uvedl, že společnost Boeing (NYSE:BA) dosud nepožádala úřad o zrušení omezení výroby 38 letadel 737 MAX měsíčně a před přijetím jakéhokoli rozhodnutí přezkoumá dodavatelský řetězec výrobce letadel.
FAA zavedla omezení výroby krátce po nouzovém přistání nového letadla Alaska Airlines 737 MAX 9 v lednu 2024, kterému chyběly čtyři klíčové šrouby.
„Chceme se podívat na celý dodavatelský řetězec,“ řekl novinářům správce FAA Bryan Bedford na okraji letecké show, kde ocenil snahu Boeingu o zlepšení firemní kultury a dodal, že by ho nepřekvapilo, pokud by Boeing požádal o zvýšení tempa výroby.
„Věřím, že je to reálné, ale stále je to v plenkách,“ řekl Bedford o zlepšeních výrobce letadel. „Chceme vidět dlouhodobé trendy, zdravou pracovní sílu, zdravou kulturu bezpečnosti. A pak chceme vidět skutečná zlepšení v továrnách.“
Boeing se k tomu okamžitě nevyjádřil.
FAA v květnu prodloužila o tři roky program, který Boeingu umožňuje provádět některé úkoly jménem agentury, jako jsou inspekce, s tím, že výrobce letadel provedl zlepšení.
Generální ředitel Boeingu Kelly Ortberg v květnu uvedl, že výrobce letadel je „docela přesvědčen“, že může zvýšit výrobu svých nejprodávanějších letadel 737 MAX na 42 kusů měsíčně.
Šéf Federálního úřadu pro letectví uvedl, že společnost Boeing dosud nepožádala úřad o zrušení omezení výroby 38 letadel 737 MAX měsíčně a před přijetím jakéhokoli rozhodnutí přezkoumá dodavatelský řetězec výrobce letadel.
FAA zavedla omezení výroby krátce po nouzovém přistání nového letadla Alaska Airlines 737 MAX 9 v lednu 2024, kterému chyběly čtyři klíčové šrouby.
„Chceme se podívat na celý dodavatelský řetězec,“ řekl novinářům správce FAA Bryan Bedford na okraji letecké show, kde ocenil snahu Boeingu o zlepšení firemní kultury a dodal, že by ho nepřekvapilo, pokud by Boeing požádal o zvýšení tempa výroby.
„Věřím, že je to reálné, ale stále je to v plenkách,“ řekl Bedford o zlepšeních výrobce letadel. „Chceme vidět dlouhodobé trendy, zdravou pracovní sílu, zdravou kulturu bezpečnosti. A pak chceme vidět skutečná zlepšení v továrnách.“
Boeing se k tomu okamžitě nevyjádřil.
FAA v květnu prodloužila o tři roky program, který Boeingu umožňuje provádět některé úkoly jménem agentury, jako jsou inspekce, s tím, že výrobce letadel provedl zlepšení.
Generální ředitel Boeingu Kelly Ortberg v květnu uvedl, že výrobce letadel je „docela přesvědčen“, že může zvýšit výrobu svých nejprodávanějších letadel 737 MAX na 42 kusů měsíčně.