Union Pacific, největší železniční dopravce v USA, ve čtvrtek oznámil, že je v pokročilých jednáních s konkurenční společností Norfolk Southern (NYSE:NSC), což naznačuje, že dohoda o vytvoření železniční společnosti s pobočkami na východním i západním pobřeží v hodnotě 200 miliard dolarů by mohla být na dosah – a potenciálně vyvolat další konsolidaci mezi zbývajícími giganty v oblasti nákladní železniční dopravy.
Tato fúze, která by byla největší akvizicí v historii tohoto odvětví, by vedla k vytvoření první moderní jednokolejné nákladní železnice spojující západní a východní pobřeží Spojených států, což by mělo významný dopad na přepravu zboží od obilovin přes chemikálie až po automobily po celé zemi.
Jednání také podnítila konkurenty BNSF, vlastněnou společností Berkshire Hathaway (NYSE:BRKa), a CSX (NASDAQ:CSX), aby prozkoumali možnosti fúze, uvedly zdroje obeznámené s touto záležitostí.
Zástupci amerického Úřadu pro pozemní dopravu, federálního regulačního orgánu dohlížejícího na železnice, již provádějí přípravné práce a očekávají, že brzy obdrží nejen jeden, ale hned dva návrhy na megafúzi, uvedl zdroj blízký jednání.
Pokud by se transakce uskutečnila, spojila by dominantní postavení Union Pacific v západních dvou třetinách USA s 19 500 mil dlouhou sítí Norfolk Southern, která pokrývá 22 východních států. Společnost Union Pacific (NYSE:UNP) uvedla, že není jisté, zda bude dohoda uzavřena.
Kritici varovali, že vytvoření dvou železničních gigantů by mohlo vést ke zvýšení přepravních sazeb. Union Pacific a BNSF dominují na západě, zatímco Norfolk a CSX ovládají východ.
Mike Steenhoek, výkonný ředitel Soy Transportation Coalition, uvedl, že mnoho zemědělských a dalších železničních přepravců bude znepokojeno snížením konkurence.
Union Pacific, největší železniční dopravce v USA, ve čtvrtek oznámil, že je v pokročilých jednáních s konkurenční společností Norfolk Southern , což naznačuje, že dohoda o vytvoření železniční společnosti s pobočkami na východním i západním pobřeží v hodnotě 200 miliard dolarů by mohla být na dosah – a potenciálně vyvolat další konsolidaci mezi zbývajícími giganty v oblasti nákladní železniční dopravy.
Tato fúze, která by byla největší akvizicí v historii tohoto odvětví, by vedla k vytvoření první moderní jednokolejné nákladní železnice spojující západní a východní pobřeží Spojených států, což by mělo významný dopad na přepravu zboží od obilovin přes chemikálie až po automobily po celé zemi.
Jednání také podnítila konkurenty BNSF, vlastněnou společností Berkshire Hathaway , a CSX , aby prozkoumali možnosti fúze, uvedly zdroje obeznámené s touto záležitostí.
Zástupci amerického Úřadu pro pozemní dopravu, federálního regulačního orgánu dohlížejícího na železnice, již provádějí přípravné práce a očekávají, že brzy obdrží nejen jeden, ale hned dva návrhy na megafúzi, uvedl zdroj blízký jednání.
Pokud by se transakce uskutečnila, spojila by dominantní postavení Union Pacific v západních dvou třetinách USA s 19 500 mil dlouhou sítí Norfolk Southern, která pokrývá 22 východních států. Společnost Union Pacific uvedla, že není jisté, zda bude dohoda uzavřena.
Kritici varovali, že vytvoření dvou železničních gigantů by mohlo vést ke zvýšení přepravních sazeb. Union Pacific a BNSF dominují na západě, zatímco Norfolk a CSX ovládají východ.
Mike Steenhoek, výkonný ředitel Soy Transportation Coalition, uvedl, že mnoho zemědělských a dalších železničních přepravců bude znepokojeno snížením konkurence.