Když Will Haseltine na jaře tohoto roku uviděl na internetu obrázky malého hranatého elektrického pickupu od startupu Slate Auto, okamžitě se zapsal na čekací listinu. Strohé interiéry a okna s klikou mu připomínaly jednoduché pick-upy, se kterými vyrůstal v Memphisu v Tennessee, ale nejvíc ho zaujal cena pod 20 000 dolarů.
Tato cena však zahrnovala federální daňovou úlevu ve výši 7500 dolarů, která má vypršet 30. září a je obětí rozpočtového balíčku, který americký prezident Donald Trump podepsal začátkem tohoto měsíce. Nyní si Haseltine není jistý, zda si vůz bude moci dovolit, až se na konci příštího roku objeví na trhu.
„Slate byl první vůz, který se mi líbil a který jsem si opravdu chtěl pořídit,“ řekl 39letý technik hudebních nástrojů. Bez daňové úlevy by si ho podle svých slov „prostě nemohl dovolit“.
Společnost Slate se sídlem v Michiganu získala od investorů, včetně zakladatele Jeffa Bezose, 700 milionů dolarů a zaznamenala více než 100 000 rezervací na své vozy. Společnost však vstupuje na náročný americký trh.
Před několika lety byl trh s elektromobily zaplaven nadějnými podnikateli, kteří chtěli vydělat na globálním přechodu na elektromobily. Ale růst prodeje elektromobilů v USA se ochladil, protože zájem spotřebitelů opadl. Ztráta federálních daňových úlev podle předpovědí automobilových manažerů a analytiků poptávku ještě více oslabí.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky