Akcie General Motors (NYSE:GM), Ford Motor (NYSE:F) a výrobce vozů Jeep Stellantis (NYSE:STLA), některých z největších automobilek v USA, ve středu posílily po oznámení obchodní dohody, která sníží cla na dovážené japonské automobily, protože investoři to vnímají jako signál dalších dohod.
Společnosti však neslaví.
Automobilky dovážející vozidla do USA z Japonska nyní čelí 15% clu, podle podmínek dohody, kterou v úterý představil americký prezident Donald Trump, což je snížení z 27,5 %.
Akcie GM vzrostly o 9 % a Stellantis o 12 %, protože pozorovatelé trhu očekávají, že další dohody by mohly snížit další obchodní bariéry, které poškozují zisky společností.
Akcie společnosti Ford vzrostly o přibližně 2 %. Automobilka je méně vystavena clům, protože většinu vozidel prodávaných v USA vyrábí na domácím trhu.
Ve středu se Evropská unie a Spojené státy přiblížily k obchodní dohodě, která by rovněž stanovila 15% clo na evropské dovozy.
GM, Ford a Stellantis platily až 25 % z vozidel dovážených z Mexika nebo Kanady, v závislosti na tom, kolik amerických komponentů vozidla obsahovala. Společnosti se obávají, že by brzy mohly platit vyšší cla na vozidla montovaná v Mexiku nebo Kanadě než na vozidla s výrazně nižším podílem amerických komponentů vyrobená v Japonsku nebo Velké Británii.
Někteří lobbisté také vyjádřili obavy, že pokud Jižní Korea uzavře podobnou dohodu s USA, mohla by se stát levným trhem pro montáž osobních a nákladních automobilů.
Akcie General Motors , Ford Motor a výrobce vozů Jeep Stellantis , některých z největších automobilek v USA, ve středu posílily po oznámení obchodní dohody, která sníží cla na dovážené japonské automobily, protože investoři to vnímají jako signál dalších dohod.
Společnosti však neslaví.
Automobilky dovážející vozidla do USA z Japonska nyní čelí 15% clu, podle podmínek dohody, kterou v úterý představil americký prezident Donald Trump, což je snížení z 27,5 %.
Akcie GM vzrostly o 9 % a Stellantis o 12 %, protože pozorovatelé trhu očekávají, že další dohody by mohly snížit další obchodní bariéry, které poškozují zisky společností.
Akcie společnosti Ford vzrostly o přibližně 2 %. Automobilka je méně vystavena clům, protože většinu vozidel prodávaných v USA vyrábí na domácím trhu.
Ve středu se Evropská unie a Spojené státy přiblížily k obchodní dohodě, která by rovněž stanovila 15% clo na evropské dovozy.
GM, Ford a Stellantis platily až 25 % z vozidel dovážených z Mexika nebo Kanady, v závislosti na tom, kolik amerických komponentů vozidla obsahovala. Společnosti se obávají, že by brzy mohly platit vyšší cla na vozidla montovaná v Mexiku nebo Kanadě než na vozidla s výrazně nižším podílem amerických komponentů vyrobená v Japonsku nebo Velké Británii.
Někteří lobbisté také vyjádřili obavy, že pokud Jižní Korea uzavře podobnou dohodu s USA, mohla by se stát levným trhem pro montáž osobních a nákladních automobilů.