Německá značka sportovního oblečení Puma (OTC:PMMAF) ve čtvrtek revidovala svůj celoroční finanční výhled na rok 2025 s odkazem na slabší než očekávaný růst tržeb a předpokládané dopady amerických cel.
Společnost nyní očekává, že tržby očištěné o vliv měnových kurzů za celý rok poklesnou o nízké dvouciferné procento.
V březnu Puma oznámila propouštění a varovala před nejistou poptávkou spotřebitelů v USA. Tehdy uvedla, že její roční tržby očištěné o vliv měnových kurzů porostou nízkým až středním jednociferným procentním tempem, zatímco v roce 2024 se očekával růst o 4,4 % na 8,82 miliardy eur.
Značka sportovního oblečení také oznámila tržby za druhé čtvrtletí očištěné o vliv měnových kurzů ve výši 1,94 miliardy eur (2,28 miliardy dolarů), což je méně, než očekávali analytici. Analytici oslovení agenturou LSEG očekávali, že Puma za druhé čtvrtletí oznámí tržby ve výši 2,09 miliardy eur.
Puma uvedla, že i přes snahy o zmírnění dopadů, jako je optimalizace dodavatelského řetězce, úpravy cen a spolupráce s partnery, se očekává, že cla oznámená prezidentem Donaldem Trumpem sníží hrubý zisk v roce 2025 přibližně o 80 milionů eur.
Pochmurný výhled, který následuje po slabých čtvrtletních tržbách, vyvolává obavy o schopnost společnosti Puma konkurovat větším rivalům Adidas (OTC:ADDYY) a Nike (NYSE:NKE) a zároveň odrážet nové, rychle rostoucí značky, jako jsou On Running a Hoka společnosti Deckers Outdoor (NYSE:DECK).

Německá značka sportovního oblečení Puma ve čtvrtek revidovala svůj celoroční finanční výhled na rok 2025 s odkazem na slabší než očekávaný růst tržeb a předpokládané dopady amerických cel.
Společnost nyní očekává, že tržby očištěné o vliv měnových kurzů za celý rok poklesnou o nízké dvouciferné procento.
V březnu Puma oznámila propouštění a varovala před nejistou poptávkou spotřebitelů v USA. Tehdy uvedla, že její roční tržby očištěné o vliv měnových kurzů porostou nízkým až středním jednociferným procentním tempem, zatímco v roce 2024 se očekával růst o 4,4 % na 8,82 miliardy eur.
Značka sportovního oblečení také oznámila tržby za druhé čtvrtletí očištěné o vliv měnových kurzů ve výši 1,94 miliardy eur , což je méně, než očekávali analytici. Analytici oslovení agenturou LSEG očekávali, že Puma za druhé čtvrtletí oznámí tržby ve výši 2,09 miliardy eur.
Puma uvedla, že i přes snahy o zmírnění dopadů, jako je optimalizace dodavatelského řetězce, úpravy cen a spolupráce s partnery, se očekává, že cla oznámená prezidentem Donaldem Trumpem sníží hrubý zisk v roce 2025 přibližně o 80 milionů eur.
Pochmurný výhled, který následuje po slabých čtvrtletních tržbách, vyvolává obavy o schopnost společnosti Puma konkurovat větším rivalům Adidas a Nike a zároveň odrážet nové, rychle rostoucí značky, jako jsou On Running a Hoka společnosti Deckers Outdoor .