Starbucks v úterý oznámil vyšší než očekávaný pokles globálních tržeb za třetí čtvrtletí, protože opatrné výdaje spotřebitelů ochladily poptávku u provozovatele kaváren.
Společnost zaznamenala celkový pokles tržeb ve stejných prodejnách o 2 % za čtvrtletí končící 29. červnem, což je šestý pokles v řadě. Analytici podle údajů LSEG odhadovali v průměru pokles o 1,19 %.
Generální ředitel Brian Niccol prosazuje zjednodušení nabídky, čerstvě upečené potraviny, kelímky s ručně psanými vzkazy a rychlejší obsluhu, aby od svého nástupu do funkce v srpnu loňského roku oživil značku.
Zároveň slíbil, že do konce léta zvýší investice do personálu ve všech více než 10 000 kavárnách Starbucks v USA.
„Dosahujeme hmatatelných pokroků v naší strategii „Back to Starbucks (NASDAQ:SBUX)“. V tomto čtvrtletí jsme provedli významnou jednorázovou investici do programu Leadership Experience 2025 a také jsme zaznamenali jednorázovou daňovou položku, která v souhrnu negativně ovlivnila zisk na akcii za třetí čtvrtletí o 11 centů,“ uvedla finanční ředitelka Cathy Smith.
Na největším severoamerickém trhu poklesly tržby ve stejných prodejnách o 2 % ve srovnání s loňským poklesem o 2 %.

Starbucks v úterý oznámil vyšší než očekávaný pokles globálních tržeb za třetí čtvrtletí, protože opatrné výdaje spotřebitelů ochladily poptávku u provozovatele kaváren.
Společnost zaznamenala celkový pokles tržeb ve stejných prodejnách o 2 % za čtvrtletí končící 29. červnem, což je šestý pokles v řadě. Analytici podle údajů LSEG odhadovali v průměru pokles o 1,19 %.
Generální ředitel Brian Niccol prosazuje zjednodušení nabídky, čerstvě upečené potraviny, kelímky s ručně psanými vzkazy a rychlejší obsluhu, aby od svého nástupu do funkce v srpnu loňského roku oživil značku.
Zároveň slíbil, že do konce léta zvýší investice do personálu ve všech více než 10 000 kavárnách Starbucks v USA.
„Dosahujeme hmatatelných pokroků v naší strategii „Back to Starbucks “. V tomto čtvrtletí jsme provedli významnou jednorázovou investici do programu Leadership Experience 2025 a také jsme zaznamenali jednorázovou daňovou položku, která v souhrnu negativně ovlivnila zisk na akcii za třetí čtvrtletí o 11 centů,“ uvedla finanční ředitelka Cathy Smith.
Na největším severoamerickém trhu poklesly tržby ve stejných prodejnách o 2 % ve srovnání s loňským poklesem o 2 %.