Automobilka Stellantis (NYSE:STLA) ve středu oznámila, že ukončí svůj program vodíkových palivových článků a v letošním roce již nebude uvádět na trh vozidla poháněná vodíkem, což vyvolává otázky ohledně budoucnosti dceřiné společnosti Symbio zabývající se vodíkem.
Skupina uvedla, že rozhodnutí bylo způsobeno omezenou dostupností infrastruktury pro doplňování vodíku, vysokými kapitálovými požadavky a potřebou silnějších pobídek pro zákazníky.
„Trh s vodíkem zůstává okrajovým segmentem bez vyhlídek na střednědobou ekonomickou udržitelnost,“ uvedl v prohlášení Jean-Philippe Imparato, provozní ředitel pro rozšířenou Evropu.
Dodavatelé automobilových dílů Michelin (EPA:MICP) a Forvia uvedli, že rozhodnutí Stellantis je překvapivé a bude mít „vážné provozní a finanční důsledky“ pro Symbio, společný podnik, ve kterém Stellantis v roce 2023 získal podíl.
Stellantis je jeho hlavním zákazníkem a představuje téměř 80 % objemu obchodů společnosti Symbio, uvedla společnost Forvia.
„Hlavní obavy společnosti Michelin se týkají dopadu, který to bude mít na zaměstnance společnosti Symbio ve Francii i v zahraničí,“ uvedla společnost Michelin v prohlášení.
Podle svých webových stránek zaměstnává Symbio více než 650 lidí. V roce 2023 otevřela gigatovárnu ve východní Francii a nový závod v Kalifornii.
Stellantis uvedl, že zahájil jednání s akcionáři společnosti Symbio s cílem vyhodnotit současné dopady na trh a zachovat nejlepší zájmy společného podniku v souladu s jejich příslušnými závazky.
Imparato uvedl, že automobilka musela „učinit jasná a odpovědná rozhodnutí, aby zajistila svou konkurenceschopnost a splnila očekávání svých zákazníků v oblasti elektrických a hybridních osobních a lehkých užitkových vozidel“.
Automobilka Stellantis ve středu oznámila, že ukončí svůj program vodíkových palivových článků a v letošním roce již nebude uvádět na trh vozidla poháněná vodíkem, což vyvolává otázky ohledně budoucnosti dceřiné společnosti Symbio zabývající se vodíkem.
Skupina uvedla, že rozhodnutí bylo způsobeno omezenou dostupností infrastruktury pro doplňování vodíku, vysokými kapitálovými požadavky a potřebou silnějších pobídek pro zákazníky.
„Trh s vodíkem zůstává okrajovým segmentem bez vyhlídek na střednědobou ekonomickou udržitelnost,“ uvedl v prohlášení Jean-Philippe Imparato, provozní ředitel pro rozšířenou Evropu.
Dodavatelé automobilových dílů Michelin a Forvia uvedli, že rozhodnutí Stellantis je překvapivé a bude mít „vážné provozní a finanční důsledky“ pro Symbio, společný podnik, ve kterém Stellantis v roce 2023 získal podíl.
Stellantis je jeho hlavním zákazníkem a představuje téměř 80 % objemu obchodů společnosti Symbio, uvedla společnost Forvia.
„Hlavní obavy společnosti Michelin se týkají dopadu, který to bude mít na zaměstnance společnosti Symbio ve Francii i v zahraničí,“ uvedla společnost Michelin v prohlášení.
Podle svých webových stránek zaměstnává Symbio více než 650 lidí. V roce 2023 otevřela gigatovárnu ve východní Francii a nový závod v Kalifornii.
Stellantis uvedl, že zahájil jednání s akcionáři společnosti Symbio s cílem vyhodnotit současné dopady na trh a zachovat nejlepší zájmy společného podniku v souladu s jejich příslušnými závazky.
Imparato uvedl, že automobilka musela „učinit jasná a odpovědná rozhodnutí, aby zajistila svou konkurenceschopnost a splnila očekávání svých zákazníků v oblasti elektrických a hybridních osobních a lehkých užitkových vozidel“.