Klíčové body
- T-Mobile překonal očekávání Wall Street jak v zisku, tak v tržbách
- Společnost získala 1,77 milionu nových zákazníků, což předčilo predikce trhu
- Celoroční výhled přírůstku zákazníků byl zvýšen na 6,1 až 6,4 milionu
- Akcie po zveřejnění výsledků vzrostly o 5,2 % díky důvěře investorů
Reakce trhu na sebe nenechala dlouho čekat – akcie T-Mobile vyskočily o více než 5 % ještě před začátkem čtvrtečního obchodování. Výsledky tak potvrzují, že americký telekomunikační trh má stále silnou dynamiku, a že T-Mobile si na něm upevňuje pozici dominantního hráče.
Lepší než očekávané výsledky přinášejí důvěru investorů
Za druhé čtvrtletí roku vykázal T-Mobile upravený zisk 2,84 USD na akcii, zatímco tržní konsenzus podle agentury FactSet činil 2,68 USD. Také tržby ve výši 21,13 miliardy USD předčily odhadovaných 21,04 miliardy USD. Ve srovnání s loňským rokem si společnost polepšila – tehdy dosáhla zisku 2,49 USD na akcii při tržbách 19,77 miliardy USD. To představuje solidní meziroční růst jak na úrovni výnosů, tak ziskovosti.
Klíčovým ukazatelem pro investory je však růst zákaznické základny. T-Mobile oznámil, že získal 1,77 milionu nových zákazníků s paušálním tarifem, zatímco analytici očekávali pouze 1,35 milionu. To je signál, že společnost nadále přitahuje nové uživatele a úspěšně konkuruje svým rivalům – zejména Verizonu a AT&T.
T-Mobile US, Inc.
Růst zákazníků táhne výhledy nahoru
Z pohledu růstu zákazníků byla čísla ještě přesvědčivější. Počet nových čistých zákazníků s paušálním tarifem dosáhl 830 000, což je výrazně více než očekávaných 704 500. Pro srovnání – ve stejném období loňského roku jich bylo 777 000. Tento údaj je důležitý, protože ukazuje skutečný čistý přírůstek bez zahrnutí odchodů. Právě v tomto segmentu se vede největší konkurenční boj, a T-Mobile v něm opět dokázal překvapit pozitivně.
Míra odchodu zákazníků
Na základě silných výsledků společnost aktualizovala svůj celoroční výhled. Nově očekává čistý přírůstek zákazníků s paušálními tarify v rozmezí 6,1 až 6,4 milionu, zatímco předchozí odhad počítal s 5,5 až 6 miliony. Tento růstový posun je důkazem důvěry managementu ve vlastní strategii a pokračující zájem o služby T-Mobile.
Strategie založená na kvalitě sítě a uživatelském zážitku
Za úspěchem stojí podle finančního ředitele Petera Osvaldika kombinace několika faktorů. V rozhovoru pro Barron’s uvedl: „Výsledky za druhé čtvrtletí jsou fantastické a skutečně dokazují, že náš jedinečný model, který jsme vybudovali – kombinace nejlepší sítě, nejlepší hodnoty a nejlepšího uživatelského zážitku – funguje i nadále.“ Tato slova naznačují, že T-Mobile sází nejen na cenovou politiku, ale i na kvalitu infrastruktury, pokrytí a zákaznickou péči.
T-Mobile investoval v posledních letech miliardy dolarů do rozvoje 5G sítě a pokročilých mobilních technologií. Tyto investice se nyní zhodnocují ve formě rostoucí zákaznické báze a nízké míry odchodu uživatelů. Společnost se navíc profiluje jako inovátor na poli digitálních služeb – od jednoduchého online přechodu mezi operátory až po samoobslužné nástroje v aplikaci.

Akcie T-Mobile rostou spolu s důvěrou trhu
Reakce trhu na zveřejněná čísla byla jednoznačně pozitivní. Akcie společnosti vzrostly o 5,2 %, zatímco futures na index S&P 500 přidávaly pouze 0,1 %. Investoři tak ocenili nejen samotná čísla, ale především zvýšený výhled a pokračující růst zákaznické základny.
Je třeba dodat, že výsledky T-Mobile přicházejí ve stejném týdnu, kdy pozitivní čísla za druhé čtvrtletí oznámili i konkurenti Verizon Communications a AT&T. Celý americký trh s telekomunikačními službami tak vstoupil do druhé poloviny roku s pozitivní dynamikou a investoři začínají vnímat tento sektor opět jako atraktivní růstovou příležitost, a nikoliv pouze jako stabilní dividendové portfolio.
T-Mobile svými výsledky ukázal, že i v tradičním odvětví, jako jsou mobilní operátoři, je možné dosahovat nadprůměrného růstu, pokud se spojí technologie, strategie a zaměření na zákazníka.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky