Společnost Union Pacific v úterý oznámila, že koupí menšího konkurenta Norfolk Southern (NYSE:NSC) v rámci transakce v hodnotě 85 miliard dolarů, čímž vznikne první železniční přepravce nákladu v USA pokrývající celé území od pobřeží k pobřeží a dojde k přetvoření přepravy zboží od obilovin po automobily po celé zemi.
Pokud bude transakce schválena, bude se jednat o největší akvizici v tomto odvětví v historii a spojí se tak silná pozice společnosti Union Pacific (NYSE:UNP) ve východních dvou třetinách USA s 19 500 mil dlouhou sítí společnosti Norfolk, která pokrývá především 22 východních států.
Očekává se, že obě železniční společnosti budou mít společnou hodnotu 250 miliard dolarů a uvolní roční synergie ve výši přibližně 2,75 miliardy dolarů, uvedly společnosti.
Ve čtvrtek společnosti oznámily, že jsou v pokročilé fázi jednání o možné fúzi.
Transakce bude podrobena dlouhému regulačnímu přezkumu kvůli obavám odborů z možného zvýšení sazeb, přerušení služeb a ztráty pracovních míst. Fúze společností Union Pacific a Southern Pacific v roce 1996 vedla k dočasnému vážnému přetížení a zpožděním v jihozápadní části země.
Transakce odráží změnu v prosazování antimonopolních pravidel za vlády prezidenta Donalda Trumpa. Výkonné příkazy zaměřené na odstranění překážek konsolidace otevřely dveře fúzím, které byly dříve považovány za nepravděpodobné.
Předseda Surface Transportation Board Patrick Fuchs, jmenovaný v lednu, se zasazuje o rychlejší předběžné přezkoumání a flexibilnější přístup k podmínkám fúze.
I v případě zrychleného procesu by přezkoumání mohlo trvat 19 až 22 měsíců, podle osoby zapojené do jednání.
Společnost Union Pacific v úterý oznámila, že koupí menšího konkurenta Norfolk Southern v rámci transakce v hodnotě 85 miliard dolarů, čímž vznikne první železniční přepravce nákladu v USA pokrývající celé území od pobřeží k pobřeží a dojde k přetvoření přepravy zboží od obilovin po automobily po celé zemi.
Pokud bude transakce schválena, bude se jednat o největší akvizici v tomto odvětví v historii a spojí se tak silná pozice společnosti Union Pacific ve východních dvou třetinách USA s 19 500 mil dlouhou sítí společnosti Norfolk, která pokrývá především 22 východních států.
Očekává se, že obě železniční společnosti budou mít společnou hodnotu 250 miliard dolarů a uvolní roční synergie ve výši přibližně 2,75 miliardy dolarů, uvedly společnosti.
Ve čtvrtek společnosti oznámily, že jsou v pokročilé fázi jednání o možné fúzi.
Transakce bude podrobena dlouhému regulačnímu přezkumu kvůli obavám odborů z možného zvýšení sazeb, přerušení služeb a ztráty pracovních míst. Fúze společností Union Pacific a Southern Pacific v roce 1996 vedla k dočasnému vážnému přetížení a zpožděním v jihozápadní části země.
Transakce odráží změnu v prosazování antimonopolních pravidel za vlády prezidenta Donalda Trumpa. Výkonné příkazy zaměřené na odstranění překážek konsolidace otevřely dveře fúzím, které byly dříve považovány za nepravděpodobné.
Předseda Surface Transportation Board Patrick Fuchs, jmenovaný v lednu, se zasazuje o rychlejší předběžné přezkoumání a flexibilnější přístup k podmínkám fúze.
I v případě zrychleného procesu by přezkoumání mohlo trvat 19 až 22 měsíců, podle osoby zapojené do jednání.