Union Pacific, největší americký železniční přepravce nákladu, ve čtvrtek překonal odhady zisku za druhé čtvrtletí díky vyšším tržbám z dodávek uhlí a lepším cenám.
Objem dodávek uhlí, který je slabou stránkou amerických železničních přepravců, se zvýšil poté, co americký prezident Donald Trump podepsal výkonné nařízení zaměřené na podporu těžby uhlí.
Union Pacific (NYSE:UNP), považovaný za barometr ekonomické aktivity v USA, těžil také z vysokých objemů v segmentech obilnin a přepravy průmyslových chemikálií.
Zatímco změna politiky v poslední době přinesla železničním dopravcům oživení, severoamerický železniční průmysl se potýká s kolísavými objemy přepravy, rostoucími náklady na pracovní sílu a palivo a rostoucím tlakem ze strany přepravců na spolehlivost služeb.
Železniční gigant ze západního pobřeží údajně vede počáteční jednání se svým protějškem z východního pobřeží, společností Norfolk Southern (NYSE:NSC), o možné fúzi železničních společností na obou pobřežích, která by mohla vést k vytvoření jediné železniční sítě spojující východní a západní pobřeží.
Fúze s Norfolkem by však podléhala přísnému antimonopolnímu šetření ze strany regulačních orgánů, jako je Surface Transportation Board, která dohlíží na železnice.
Čtvrtletní zisk Union Pacific vzrostl na 3,03 USD na akcii, čímž překonal průměrný odhad analytiků ve výši 2,91 USD na akcii, podle údajů sestavených LSEG.
Upravený provozní poměr, klíčový ukazatel pro měření provozní efektivity železnice, vzrostl o 230 bazických bodů na 58,1 % oproti předchozímu roku.
Union Pacific, největší americký železniční přepravce nákladu, ve čtvrtek překonal odhady zisku za druhé čtvrtletí díky vyšším tržbám z dodávek uhlí a lepším cenám.
Objem dodávek uhlí, který je slabou stránkou amerických železničních přepravců, se zvýšil poté, co americký prezident Donald Trump podepsal výkonné nařízení zaměřené na podporu těžby uhlí.
Union Pacific , považovaný za barometr ekonomické aktivity v USA, těžil také z vysokých objemů v segmentech obilnin a přepravy průmyslových chemikálií.
Zatímco změna politiky v poslední době přinesla železničním dopravcům oživení, severoamerický železniční průmysl se potýká s kolísavými objemy přepravy, rostoucími náklady na pracovní sílu a palivo a rostoucím tlakem ze strany přepravců na spolehlivost služeb.
Železniční gigant ze západního pobřeží údajně vede počáteční jednání se svým protějškem z východního pobřeží, společností Norfolk Southern , o možné fúzi železničních společností na obou pobřežích, která by mohla vést k vytvoření jediné železniční sítě spojující východní a západní pobřeží.
Fúze s Norfolkem by však podléhala přísnému antimonopolnímu šetření ze strany regulačních orgánů, jako je Surface Transportation Board, která dohlíží na železnice.
Čtvrtletní zisk Union Pacific vzrostl na 3,03 USD na akcii, čímž překonal průměrný odhad analytiků ve výši 2,91 USD na akcii, podle údajů sestavených LSEG.
Upravený provozní poměr, klíčový ukazatel pro měření provozní efektivity železnice, vzrostl o 230 bazických bodů na 58,1 % oproti předchozímu roku.