UBS očekává, že globální zisky leteckých společností v roce 2025 porostou v řádu jednotek procent, přičemž čistý zisk vzroste z 32 miliard dolarů v roce 2024 na 35 miliard dolarů podle prognóz IATA.
Investiční banka předpokládá pokračující růst dopravy o 6,5 % za rok, což je mírně více než odhad IATA ve výši 5,8 %, přičemž růst od začátku roku činí 5,8 %. Očekává se, že ceny letenek poklesnou přibližně o 1 % v důsledku nižších nákladů na palivo a potenciálně slabší poptávky.
Pro oblast pokrytí UBS se předpokládá nárůst čistého zisku z přibližně 23 miliard dolarů na 24,9 miliardy dolarů. Přeprava leteckého nákladu by měla vykázat mírný meziroční nárůst, a to i přes očekávaný pokles o 1 % v druhé polovině roku 2025.
Analýza ukazuje nárůst kapacity sedadel v obou polovinách roku 2025, s výrazným rozšířením v Africe, Střední Americe a na Středním východě. Evropa čelí ve srovnání s ostatními trhy větším omezením, zatímco v Australasii dochází k poklesu kapacity.
UBS předpovídá 6% globální růst kapacity oproti 6,5% růstu přepravy, což vytváří podmínky podporující růst cen letenek. Omezení kapacity vyplývá z problémů s dodávkami letadel, omezení údržby a problémů s personálem, i když banka vidí potenciál pro zlepšení v dodávkách výrobců.
Zpráva zdůrazňuje, že rozvahy leteckých společností jsou obecně dobře kapitalizované a jejich ocenění se jeví jako atraktivní. Porovnání odhadované návratnosti investovaného kapitálu (ROIC) v roce 2025 s historickou hodnotou podniku k kapacitě letadel (EV/FSC) naznačuje potenciální nárůst o více než 50 %.
UBS jmenovala své preferované letecké společnosti podle regionů, včetně Ryanair a Lufthansa v Evropě, Cathay Pacific v Asii a Tichomoří, United Airlines (NYSE:UAL) a Delta Airlines (NYSE:DAL) v Severní Americe a Copa v Latinské Americe.
Chcete využít této příležitosti?
UBS očekává, že globální zisky leteckých společností v roce 2025 porostou v řádu jednotek procent, přičemž čistý zisk vzroste z 32 miliard dolarů v roce 2024 na 35 miliard dolarů podle prognóz IATA.
Investiční banka předpokládá pokračující růst dopravy o 6,5 % za rok, což je mírně více než odhad IATA ve výši 5,8 %, přičemž růst od začátku roku činí 5,8 %. Očekává se, že ceny letenek poklesnou přibližně o 1 % v důsledku nižších nákladů na palivo a potenciálně slabší poptávky.
Pro oblast pokrytí UBS se předpokládá nárůst čistého zisku z přibližně 23 miliard dolarů na 24,9 miliardy dolarů. Přeprava leteckého nákladu by měla vykázat mírný meziroční nárůst, a to i přes očekávaný pokles o 1 % v druhé polovině roku 2025.
Analýza ukazuje nárůst kapacity sedadel v obou polovinách roku 2025, s výrazným rozšířením v Africe, Střední Americe a na Středním východě. Evropa čelí ve srovnání s ostatními trhy větším omezením, zatímco v Australasii dochází k poklesu kapacity.
UBS předpovídá 6% globální růst kapacity oproti 6,5% růstu přepravy, což vytváří podmínky podporující růst cen letenek. Omezení kapacity vyplývá z problémů s dodávkami letadel, omezení údržby a problémů s personálem, i když banka vidí potenciál pro zlepšení v dodávkách výrobců.
Zpráva zdůrazňuje, že rozvahy leteckých společností jsou obecně dobře kapitalizované a jejich ocenění se jeví jako atraktivní. Porovnání odhadované návratnosti investovaného kapitálu v roce 2025 s historickou hodnotou podniku k kapacitě letadel naznačuje potenciální nárůst o více než 50 %.
UBS jmenovala své preferované letecké společnosti podle regionů, včetně Ryanair a Lufthansa v Evropě, Cathay Pacific v Asii a Tichomoří, United Airlines a Delta Airlines v Severní Americe a Copa v Latinské Americe. Chcete využít této příležitosti?