IMCD N.V. (AS:IMCD) podepsala smlouvu o koupi 100 % společnosti Tillmanns S.p.A., distributora speciálních chemikálií v Itálii s tržbami 143 milionů eur v fiskálním roce 2024.
Tato akvizice představuje největší transakci společnosti IMCD od nákupu společnosti Signet v Indii v roce 2020 a zvyšuje tržby společnosti za letošní rok na 338 milionů eur, což představuje 7% nárůst tržeb skupiny.
Tento krok přichází uprostřed obav investorů, že strategie fúzí a akvizic společnosti IMCD se zpomaluje. Akcie IMCD od začátku roku poklesly o 34 %, zatímco akcie konkurenta Azelis poklesly o 30 % a index EuroStoxx vzrostl o 6 %.
Akvizice posiluje přítomnost IMCD na italském trhu, kde společnost v fiskálním roce 2023 dosáhla tržeb ve výši 220 milionů eur. Transakce by měla být dokončena ve čtvrtém čtvrtletí roku 2025.
Nedávné finanční výsledky společnosti IMCD vykazují zpomalení dynamiky objemu, přičemž organický růst tržeb klesl z 4,2 % v prvním čtvrtletí roku 2025 na 0,7 % ve druhém čtvrtletí.
Toto zpomalení je připisováno nejistotě ohledně dopadu cel, zejména v průmyslových segmentech a v oblasti kosmetických a osobních hygienických výrobků.

IMCD N.V. podepsala smlouvu o koupi 100 % společnosti Tillmanns S.p.A., distributora speciálních chemikálií v Itálii s tržbami 143 milionů eur v fiskálním roce 2024.
Tato akvizice představuje největší transakci společnosti IMCD od nákupu společnosti Signet v Indii v roce 2020 a zvyšuje tržby společnosti za letošní rok na 338 milionů eur, což představuje 7% nárůst tržeb skupiny.
Tento krok přichází uprostřed obav investorů, že strategie fúzí a akvizic společnosti IMCD se zpomaluje. Akcie IMCD od začátku roku poklesly o 34 %, zatímco akcie konkurenta Azelis poklesly o 30 % a index EuroStoxx vzrostl o 6 %.
Akvizice posiluje přítomnost IMCD na italském trhu, kde společnost v fiskálním roce 2023 dosáhla tržeb ve výši 220 milionů eur. Transakce by měla být dokončena ve čtvrtém čtvrtletí roku 2025.
Nedávné finanční výsledky společnosti IMCD vykazují zpomalení dynamiky objemu, přičemž organický růst tržeb klesl z 4,2 % v prvním čtvrtletí roku 2025 na 0,7 % ve druhém čtvrtletí.
Toto zpomalení je připisováno nejistotě ohledně dopadu cel, zejména v průmyslových segmentech a v oblasti kosmetických a osobních hygienických výrobků.