Globální spotřebitelské společnosti zvyšují využívání umělé inteligence v různých oblastech, od logistiky dodavatelského řetězce až po reklamu, protože větší firmy se snaží pomocí AI zvýšit marže a získat podíl na trhu.
Mezi společnosti, které jsou považovány za nejlépe připravené těžit z těchto výhod, patří Walmart (NYSE:WMT), Coca-Cola (NYSE:KO), L’Oréal a Hindustan Unilever (NSE:HLL) díky své velikosti, přístupu k údajům o spotřebitelích a investičním možnostem. Menší nebo méně digitalizovaní konkurenti naopak mohou mít potíže udržet krok.
Walmart očekává, že automatizace založená na AI podpoří roční růst tržeb o 4 % bez navýšení počtu zaměstnanců, přičemž ve svých distribučních centrech hlásí snížení jednotkových nákladů až o 30 %.
Maloobchodní řetězec také zavedl zákaznické nástroje založené na AI, jako je asistent pro dárky a virtuální produktový poradce, a AI využívá interně na podporu rozhodnutí v oblasti merchandisingu.
Globální spotřebitelské společnosti zvyšují využívání umělé inteligence v různých oblastech, od logistiky dodavatelského řetězce až po reklamu, protože větší firmy se snaží pomocí AI zvýšit marže a získat podíl na trhu.
Mezi společnosti, které jsou považovány za nejlépe připravené těžit z těchto výhod, patří Walmart , Coca-Cola , L’Oréal a Hindustan Unilever díky své velikosti, přístupu k údajům o spotřebitelích a investičním možnostem. Menší nebo méně digitalizovaní konkurenti naopak mohou mít potíže udržet krok.
Walmart očekává, že automatizace založená na AI podpoří roční růst tržeb o 4 % bez navýšení počtu zaměstnanců, přičemž ve svých distribučních centrech hlásí snížení jednotkových nákladů až o 30 %.
Maloobchodní řetězec také zavedl zákaznické nástroje založené na AI, jako je asistent pro dárky a virtuální produktový poradce, a AI využívá interně na podporu rozhodnutí v oblasti merchandisingu.