PDD Holdings, provozovatel e-commerce platformy Temu, se v druhém čtvrtletí roku 2025 podařilo překonat předpovědi analytiků ohledně čtvrtletního příjmu, jehož výše dosáhla 103,98 miliardy jüanů (14,53 miliardy dolarů). To představuje nárůst o 7 % ve srovnání s předchozím rokem. Navzdory pozitivnímu výkonu však došlo k poklesu čistého zisku na 32,71 miliardy jüanů, což vyvolalo obavy ohledně udržitelnosti ziskovosti v důsledku rostoucí konkurence na trhu.
Významným faktorem, který ovlivnil finanční ukazatele, jsou vysoké náklady na dodání a marketing, které PDD musela zvýšit, aby si udržela zákazníky v prostředí intenzivní cenové války s konkurenty jako jsou JD.com a Alibaba. Čína se snaží stimulovat domácí spotřebu v čase hospodářských výzev, což vedlo k agresivním slevovým strategiím. Přestože Temu plánuje stabilizaci zaměřením na místní prodejce a produkty již umístěné ve skladech v USA, analýzy naznačují, že ceny pro americké spotřebitele rostou.
Dlouhodobá strategická investice PDD do udržení nízkých cen a zlepšení logistického modelu se ukazuje jako klíčová, ačkoli to může v krátkodobém horizontu nadále ovlivňovat její ziskovost.
PDD Holdings, provozovatel e-commerce platformy Temu, se v druhém čtvrtletí roku 2025 podařilo překonat předpovědi analytiků ohledně čtvrtletního příjmu, jehož výše dosáhla 103,98 miliardy jüanů . To představuje nárůst o 7 % ve srovnání s předchozím rokem. Navzdory pozitivnímu výkonu však došlo k poklesu čistého zisku na 32,71 miliardy jüanů, což vyvolalo obavy ohledně udržitelnosti ziskovosti v důsledku rostoucí konkurence na trhu.
Významným faktorem, který ovlivnil finanční ukazatele, jsou vysoké náklady na dodání a marketing, které PDD musela zvýšit, aby si udržela zákazníky v prostředí intenzivní cenové války s konkurenty jako jsou JD.com a Alibaba. Čína se snaží stimulovat domácí spotřebu v čase hospodářských výzev, což vedlo k agresivním slevovým strategiím. Přestože Temu plánuje stabilizaci zaměřením na místní prodejce a produkty již umístěné ve skladech v USA, analýzy naznačují, že ceny pro americké spotřebitele rostou.
Dlouhodobá strategická investice PDD do udržení nízkých cen a zlepšení logistického modelu se ukazuje jako klíčová, ačkoli to může v krátkodobém horizontu nadále ovlivňovat její ziskovost.