Agentura S&P Global Ratings ve středu přeřadila společnost Roblox Corp. z ratingové kategorie „BB+“ do kategorie „BBB-“ s odůvodněním, že herní platforma zaznamenala robustní expanzi a silné finanční výsledky.
Ratingová agentura poznamenala, že Roblox výrazně zlepšil svou uživatelskou základnu, zapojení uživatelů, rezervace a volný provozní cash flow (FOCF). K 30. červnu společnost zvýšila své hrubé rezervace na 5,1 miliardy dolarů za posledních 12 měsíců, což představuje nárůst o 34 % oproti předchozímu roku.
Tento růst pramení z rozšiřující se denní aktivity uživatelů (DAU) Roblox, která dosáhla 111,8 milionu, což představuje meziroční nárůst o 41 %. Počet hodin strávených na platformě vzrostl o 58 % na 27,4 miliardy, zatímco počet unikátních platících uživatelů dosáhl ve druhém čtvrtletí rekordní výše přibližně 23,4 milionu, což je o 42 % více než v předchozím roce.
Zrychlující růst rezervací společnosti podpořil silnou provozní páku, což přispělo k téměř zdvojnásobení FOCF na 942 milionů USD za 12 měsíců končících 30. červnem, ve srovnání s 440 miliony USD v předchozím roce.
S&P očekává, že Roblox bude v příštích několika letech pokračovat ve zlepšování svých marží EBITDA a generování FOCF, protože dále rozšiřuje svou uživatelskou základnu a zvyšuje monetizaci. Ratingová agentura předpovídá, že hrubé rezervace dosáhnou v roce 2025 5,9 miliardy USD a v roce 2026 7,3 miliardy USD, přičemž generování FOCF se odhaduje na 1,2 miliardy USD v roce 2025 a 1,4 miliardy USD v roce 2026.
Společnost Roblox úspěšně diverzifikovala svou uživatelskou základnu jak geograficky, tak podle věkových skupin. Podíl uživatelů starších 13 let se k 30. červnu zvýšil na 64 % z celkové uživatelské základny, oproti 50 % v roce 2021. Společnost také expandovala na globální úrovni, přičemž Evropa a Severní Amerika nyní představují 41 % denních aktivních uživatelů, oproti 61 % v roce 2021.

Agentura S&P Global Ratings ve středu přeřadila společnost Roblox Corp. z ratingové kategorie „BB+“ do kategorie „BBB-“ s odůvodněním, že herní platforma zaznamenala robustní expanzi a silné finanční výsledky.
Ratingová agentura poznamenala, že Roblox výrazně zlepšil svou uživatelskou základnu, zapojení uživatelů, rezervace a volný provozní cash flow . K 30. červnu společnost zvýšila své hrubé rezervace na 5,1 miliardy dolarů za posledních 12 měsíců, což představuje nárůst o 34 % oproti předchozímu roku.
Tento růst pramení z rozšiřující se denní aktivity uživatelů Roblox, která dosáhla 111,8 milionu, což představuje meziroční nárůst o 41 %. Počet hodin strávených na platformě vzrostl o 58 % na 27,4 miliardy, zatímco počet unikátních platících uživatelů dosáhl ve druhém čtvrtletí rekordní výše přibližně 23,4 milionu, což je o 42 % více než v předchozím roce.
Zrychlující růst rezervací společnosti podpořil silnou provozní páku, což přispělo k téměř zdvojnásobení FOCF na 942 milionů USD za 12 měsíců končících 30. červnem, ve srovnání s 440 miliony USD v předchozím roce.
S&P očekává, že Roblox bude v příštích několika letech pokračovat ve zlepšování svých marží EBITDA a generování FOCF, protože dále rozšiřuje svou uživatelskou základnu a zvyšuje monetizaci. Ratingová agentura předpovídá, že hrubé rezervace dosáhnou v roce 2025 5,9 miliardy USD a v roce 2026 7,3 miliardy USD, přičemž generování FOCF se odhaduje na 1,2 miliardy USD v roce 2025 a 1,4 miliardy USD v roce 2026.
Společnost Roblox úspěšně diverzifikovala svou uživatelskou základnu jak geograficky, tak podle věkových skupin. Podíl uživatelů starších 13 let se k 30. červnu zvýšil na 64 % z celkové uživatelské základny, oproti 50 % v roce 2021. Společnost také expandovala na globální úrovni, přičemž Evropa a Severní Amerika nyní představují 41 % denních aktivních uživatelů, oproti 61 % v roce 2021.