Klíčové body
- Akcie Lululemon (LULU) klesly o 18 %, nejhorší výkon v indexu S&P 500
- Zisky firmy sníží cla a konec výjimky de minimis o 240 milionů dolarů
- Oživení sortimentu se čeká až v roce 2026, analytici zůstávají skeptičtí
Po oznámení pesimističtějšího výhledu a snížení ziskových očekávání reagovali investoři prudkým výprodejem. Akcie klesly v pátek o více než 18 % na 169,02 USD, což znamená nejhorší výkon v rámci indexu S&P 500 a zároveň propad na nejnižší hodnoty za více než pět let. Za celý letošní rok akcie Lululemon
Vedení firmy oznámilo, že plánuje nahradit zastaralé ležérní styly novými modely, které by měly přitáhnout pozornost zákazníků. Podle generálního ředitele Calvina McDonalda se některé volnočasové kolekce staly „příliš předvídatelnými“, a to i pro loajální zákazníky. Přestože se firma snaží napravit své chyby, investoři i analytici zůstávají skeptičtí, zda změny zaberou včas.

Analytici čekají dlouhé období poklesu
Hned několik významných investičních domů – William Blair, Bank of America, Oppenheimer či Stifel – snížilo doporučení na akcie Lululemon. Jejich obavy se netýkají jen slabé poptávky, ale i makroekonomických překážek. Větší čínská města, kde měla firma dříve silnou pozici, nyní čelí hospodářskému zpomalení.
Významným faktorem jsou také nová cla a konec výjimky de minimis, která dříve osvobozovala od cel levnější zboží dovážené do USA. Lululemon přitom zpracovával velkou část online objednávek pro americké zákazníky přes Kanadu, aby využil hranici 800 dolarů pro bezcelní dovoz. Ztráta této výhody má firmu letos stát přibližně 240 milionů dolarů, což je více, než vedení předpokládalo na začátku roku.
Analytik Jefferies Randal Konik dokonce svou zprávu nadepsal slovy: „Bude to ještě horší.“ Podle něj výhled společnosti stále neodráží dostatečně slabou poptávku a pokračující tlak na marže. Upozorňuje také, že Lululemon musí prodávat velké množství zboží se slevami, což ukazuje na nadměrné zásoby a oslabenou schopnost zákazníků utrácet.
Chcete využít této příležitosti?Konkurence sílí, zákazníci váhají
Situaci zhoršuje i fakt, že Lululemon čelí rostoucí konkurenci. Značky jako Vuori nebo Alo Yoga si budují silnou zákaznickou základnu a nabízejí produkty, které často odpovídají současným trendům. Navíc levnější značky dokážou oslovit zákazníky, kteří jsou unaveni inflací a hledají dostupnější alternativy. Posun trhu směrem k volnějším střihům také představuje hrozbu pro tradiční sportovní kolekce, na nichž Lululemon dlouhodobě stavěl.
Analytici z J.P. Morgan či Citi upozorňují, že firma čelí mnoha překážkám, z nichž některé nemůže kontrolovat. Pokud výdaje domácností dále poklesnou, mohou se tržby ještě více propadnout. Paul Lejuez z Citi napsal, že pozitivní dopad současných změn se projeví až v roce 2026, a do té doby nevidí žádné katalyzátory, které by mohly akcie podpořit.
Brian Nagel z Oppenheimer dodává, že Lululemon postrádá nový a inovativní produkt, který by mohl rozhýbat prodeje. Podle něj může nové směřování firmy v budoucnu přinést výsledky, avšak v krátkodobém horizontu je nutné počítat s kolísáním tržeb i zisků.
Cesta k oživení bude dlouhá
Podle analytičky Sharon Zackfii z William Blair se jedná o příběh, který se bude psát až v roce 2026. Teprve tehdy se očekává, že na trh dorazí nové kolekce, které by mohly zlepšit vnímání značky. Do té doby bude firma zápasit se slabou poptávkou, tvrdou konkurencí a přetrvávajícími dopady cel.
Zvláštní výzvou je i skutečnost, že ležérní kolekce tvoří asi 40 % celkového byznysu Lululemon. Právě tento segment má být hlavním cílem oživení, ale jde zároveň o oblast, kde působí největší konkurence. To vyvolává obavy investorů, že i při snaze o inovaci bude obtížné získat zpět dřívější dynamiku růstu.
Někteří analytici proto doporučují orientovat se spíše na jiné společnosti v sektoru. Brian Nagel například zopakoval nadprůměrné hodnocení akcií Nike
Celkově se zdá, že Lululemon čeká náročné období, během něhož bude muset nejen napravit chyby v sortimentu, ale také přesvědčit trhy, že je schopna znovu přicházet s produkty, které zákazníky osloví. Bez jasného inovativního impulzu se bude firma jen těžko odrážet ode dna, a proto analytici očekávají, že nejbližší měsíce zůstanou pro akcionáře bolestivé.

Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky