Volkswagen, největší evropský výrobce automobilů, oznámil v pátek ztrátu ve výši 5,1 miliardy eur (což odpovídá přibližně 6 miliardám dolarů) v souvislosti s rozsáhlou restrukturalizací divize sportovních automobilů Porsche AG. Tento krok přichází v reakci na pomalejší zavádění elektrických modelů.
Porsche AG, v němž Volkswagen vlastní 75,4% podíl, změnila svou produktovou strategii, aby odrážela pomalejší, než očekávaný růst trhu s elektrickými vozidly. Obě společnosti zároveň snížily své cíle ziskové marže pro aktuální rok.
Podle vyjádření Porsche SE, největšího akcionáře Volkswagen, se rovněž zhoršil výhled pro zisk před zdaněním. Porsche AG plánuje výrazně upravit své produktové portfolio. „Vzhledem k opožděnému zavádění elektromobility je uvedení na trh některých plně elektrických modelů plánováno na pozdější termín,“ uvedla stuttgartská společnost.
Nové sportovní vozidlo nad modelem Cayenne nebude na začátku nabízeno jako plně elektrické auto, ale pouze s motory na spalovací a hybridní pohony. Navíc dojde k prodloužení výrobního období stávajících modelů s motory na spalování a hybridními pohony. Očekává se, že změna strategie sníží provozní zisk Porsche až o 1,8 miliardy eur v letošním roce.
Chcete využít této příležitosti?
V současnosti Porsche očekává, že marže EBITDA v automobilovém segmentu se pohybuje mezi 10,5% a 12,5%, oproti dříve předpokládaným 14,5% až 16,5%.
Volkswagen, největší evropský výrobce automobilů, oznámil v pátek ztrátu ve výši 5,1 miliardy eur v souvislosti s rozsáhlou restrukturalizací divize sportovních automobilů Porsche AG. Tento krok přichází v reakci na pomalejší zavádění elektrických modelů.
Porsche AG, v němž Volkswagen vlastní 75,4% podíl, změnila svou produktovou strategii, aby odrážela pomalejší, než očekávaný růst trhu s elektrickými vozidly. Obě společnosti zároveň snížily své cíle ziskové marže pro aktuální rok.
Podle vyjádření Porsche SE, největšího akcionáře Volkswagen, se rovněž zhoršil výhled pro zisk před zdaněním. Porsche AG plánuje výrazně upravit své produktové portfolio. „Vzhledem k opožděnému zavádění elektromobility je uvedení na trh některých plně elektrických modelů plánováno na pozdější termín,“ uvedla stuttgartská společnost.
Nové sportovní vozidlo nad modelem Cayenne nebude na začátku nabízeno jako plně elektrické auto, ale pouze s motory na spalovací a hybridní pohony. Navíc dojde k prodloužení výrobního období stávajících modelů s motory na spalování a hybridními pohony. Očekává se, že změna strategie sníží provozní zisk Porsche až o 1,8 miliardy eur v letošním roce.Chcete využít této příležitosti?
V současnosti Porsche očekává, že marže EBITDA v automobilovém segmentu se pohybuje mezi 10,5% a 12,5%, oproti dříve předpokládaným 14,5% až 16,5%.