Air India, ztrátová letecká společnost, požádala o více než 100 miliard korun (1,1 miliardy USD) o novou finanční podporu od svých majitelů, Tata Sons Pvt. a Singapore Airlines. Tento krok přichází v kontextu nutnosti revitalizace systémů a služeb a rozvoje vlastních inženýrských a údržbových operací.
Situace Air India se zhoršuje v konkurenčním prostředí indického letectví, kde pouze IndiGo zůstává trvale ziskový. Společnost se snaží zotavit po řadě problémů, včetně červnového neštěstí, kdy havaroval Boeing 787 Dreamliner v Ahmedábádu, což vedlo ke ztrátě téměř všech pasažérů na palubě a vyvolalo přísné regulační audity a omezení letů.
Akcie Tata Group vlastní 74,9% podíl v Air India, zatímco Singapore Airlines vlastní zbývající část. Dle informací není zatím jasné, zda nová finanční podpora bude ve formě vkladu vlastního kapitálu, nebo bezúročné půjčky.
Odborníci varují, že pokud se situace Air India nenapraví, hrozí společnosti další problémy v již tak náročném leteckém trhu. Nedostatečná regulace a zatížení z minulosti pokračují v ovlivnění budoucnosti národního leteckého dopravce, jehož úspěch je klíčový pro indické letectví.
Chcete využít této příležitosti?
Air India, ztrátová letecká společnost, požádala o více než 100 miliard korun  o novou finanční podporu od svých majitelů, Tata Sons Pvt. a Singapore Airlines. Tento krok přichází v kontextu nutnosti revitalizace systémů a služeb a rozvoje vlastních inženýrských a údržbových operací.
Situace Air India se zhoršuje v konkurenčním prostředí indického letectví, kde pouze IndiGo zůstává trvale ziskový. Společnost se snaží zotavit po řadě problémů, včetně červnového neštěstí, kdy havaroval Boeing 787 Dreamliner v Ahmedábádu, což vedlo ke ztrátě téměř všech pasažérů na palubě a vyvolalo přísné regulační audity a omezení letů.
Akcie Tata Group vlastní 74,9% podíl v Air India, zatímco Singapore Airlines vlastní zbývající část. Dle informací není zatím jasné, zda nová finanční podpora bude ve formě vkladu vlastního kapitálu, nebo bezúročné půjčky.
Odborníci varují, že pokud se situace Air India nenapraví, hrozí společnosti další problémy v již tak náročném leteckém trhu. Nedostatečná regulace a zatížení z minulosti pokračují v ovlivnění budoucnosti národního leteckého dopravce, jehož úspěch je klíčový pro indické letectví.Chcete využít této příležitosti?