Air New Zealand očekává ztrátu před zdaněním ve výši mezi 30 až 55 miliony NZD (17,20 milionu USD) za první polovinu fiskálního roku 2026. To je výrazný propad oproti očekávaným příjmům, které se ukázaly jako nižší, než se předpokládalo.
V minulých měsících se očekávalo, že příjmy ze domácích a amerických rezervací vzrostou o 2% až 3%, avšak současné údaje ukazují na opak. Podle společnosti přispěje k celkovému poklesu příjmů v této pololetní zprávě nedostatečný výkon v oblasti rezervací a zvyšující se náklady na pronájem motorů.
Dalším ekonomickým zátěže pro společnost jsou zvýšené náklady na PHM, které se odhadují na dalších 10 milionů NZD v rámci mezinárodního schématu pro vyrovnávání uhlíkových emisí v letectví (CORSIA).
„Naše očekávání ohledně příjmů se nenaplnila. Stojíme před výzvami, které jsme nemohli předvídat,“ uvedl mluvčí společnosti. Tyto problémy upozorňují na rizika a nepředvídatelnost v leteckém průmyslu, které si vyžadují flexibilní a proaktivní přístup ze strany managementu.
Air New Zealand očekává ztrátu před zdaněním ve výši mezi 30 až 55 miliony NZD za první polovinu fiskálního roku 2026. To je výrazný propad oproti očekávaným příjmům, které se ukázaly jako nižší, než se předpokládalo.
V minulých měsících se očekávalo, že příjmy ze domácích a amerických rezervací vzrostou o 2% až 3%, avšak současné údaje ukazují na opak. Podle společnosti přispěje k celkovému poklesu příjmů v této pololetní zprávě nedostatečný výkon v oblasti rezervací a zvyšující se náklady na pronájem motorů.
Dalším ekonomickým zátěže pro společnost jsou zvýšené náklady na PHM, které se odhadují na dalších 10 milionů NZD v rámci mezinárodního schématu pro vyrovnávání uhlíkových emisí v letectví .
„Naše očekávání ohledně příjmů se nenaplnila. Stojíme před výzvami, které jsme nemohli předvídat,“ uvedl mluvčí společnosti. Tyto problémy upozorňují na rizika a nepředvídatelnost v leteckém průmyslu, které si vyžadují flexibilní a proaktivní přístup ze strany managementu.