V uplynulých týdnech se automobilky v Evropě rozhodly spojit síly, aby se vyhnuly vysokým pokutám za emise skleníkových plynů. Tyto pokuty, které by mohly dosáhnout až 15 miliard eur (přibližně 17,5 miliardy dolarů), souvisejí s požadavky Evropské unie na snížení emisí do roku 2025.
Vzhledem k tomu, že přechod na elektrické vozy probíhá v Evropě pomaleji než očekáváno, automobilky vytvářejí aliance, aby mohly nakupovat emisní kredity od výrobců elektrických vozidel. Tyto aliance budou platné do konce roku 2025.
Mezi hlavní aliance patří např. spojení japonské automobilky Nissan s čínským gigantem BYD, a teprve nedávno zformované partnerství KG Mobility a Xpeng. V lednu tohoto roku vytvořila Tesla alianci se společnostmi Stellantis, Toyota a dalšími.
Důležitou roli v tomto procesu hrají také prognózy trhu. Podle consultanta AlixPartners tvořily elektrické vozy minulý rok 12% evropského trhu s lehkými vozidly a jejich podíl by měl letos vzrůst na 15%. Očekávání do roku 2027 se pohybuje kolem 24%, přičemž do konce desetiletí by měli elektrické vozy tvořit již 40% prodeje.
Chcete využít této příležitosti?
Jak uvedl Li Shufu, předseda čínského konglomerátu Geely, který vlastní podíl v několika automobilkách, „spolupráce mezi výrobci je klíčová pro úspěšný přechod na elektromobilitu“. Tato slova potvrzují trend, že automobilky si uvědomují potřebu koordinovaného úsilí v boji proti rostoucím emisním předpisům.
V uplynulých týdnech se automobilky v Evropě rozhodly spojit síly, aby se vyhnuly vysokým pokutám za emise skleníkových plynů. Tyto pokuty, které by mohly dosáhnout až 15 miliard eur , souvisejí s požadavky Evropské unie na snížení emisí do roku 2025.
Vzhledem k tomu, že přechod na elektrické vozy probíhá v Evropě pomaleji než očekáváno, automobilky vytvářejí aliance, aby mohly nakupovat emisní kredity od výrobců elektrických vozidel. Tyto aliance budou platné do konce roku 2025.
Mezi hlavní aliance patří např. spojení japonské automobilky Nissan s čínským gigantem BYD, a teprve nedávno zformované partnerství KG Mobility a Xpeng. V lednu tohoto roku vytvořila Tesla alianci se společnostmi Stellantis, Toyota a dalšími.
Důležitou roli v tomto procesu hrají také prognózy trhu. Podle consultanta AlixPartners tvořily elektrické vozy minulý rok 12% evropského trhu s lehkými vozidly a jejich podíl by měl letos vzrůst na 15%. Očekávání do roku 2027 se pohybuje kolem 24%, přičemž do konce desetiletí by měli elektrické vozy tvořit již 40% prodeje.Chcete využít této příležitosti?
Jak uvedl Li Shufu, předseda čínského konglomerátu Geely, který vlastní podíl v několika automobilkách, „spolupráce mezi výrobci je klíčová pro úspěšný přechod na elektromobilitu“. Tato slova potvrzují trend, že automobilky si uvědomují potřebu koordinovaného úsilí v boji proti rostoucím emisním předpisům.