Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Embraer předpovídá přicházející výzvu pro duopol Boeing a Airbus

Brazilský výrobce letadel tvrdí, že rostoucí poptávka umožní novým konkurentům převzít podíl na trhu od amerických a evropských skupin.

David Škvára Autor: David Škvára
12 října, 2025
5 min. čtení
Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

5 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Klíčové body

  • Embraer (ERJ) vidí prostor pro třetího hráče mezi Boeingem (BA) a Airbusem (AIR)
  • Cílí na tržby 10 miliard USD do konce desetiletí
  • Silná poptávka po regionálních tryskáčích i přes 10% cla
  • Eve Air Mobility spustí elektrická taxi do roku 2027

 

Brazilský výrobce letadel Embraer (ERJ) věří, že rostoucí poptávka po komerčních letadlech otevře prostor pro novou konkurenci, která by mohla narušit dlouhodobou dominanci Boeingu (BA) a Airbusu (AIR). Generální ředitel společnosti Francisco Gomes Neto v rozhovoru pro Financial Times uvedl, že trh s úzkotrupými letadly se může stát méně závislým na tomto duopolu – a že poptávka v příštích dvaceti letech vytvoří prostor až pro čtyři významné výrobce.

ERJ
Embraer S.A.
NYSE
$56.04
$1.60
2.78%

Rostoucí poptávka po úzkotrupých letadlech

Podle Gomese Neta by mohl trh s letadly s jednou uličkou – tedy stroji určenými pro krátké a střední tratě – nabídnout příležitost k výrobě až 40 000 nových letadel během dvou dekád. Embraer je aktuálně třetím největším výrobcem letadel na světě, přičemž dominuje v segmentu regionálních letadel s kapacitou do 150 cestujících. Jeho největší model, E195-E2, dokáže přepravit až 146 osob.

I přes své úspěchy zůstává Embraer menším hráčem v porovnání s obřími producenty, jakými jsou Boeing a Airbus. Gomes Neto však věří, že změny na trhu, zpožděné dodávky i výrobní problémy konkurence by mohly vytvořit prostor pro nové hráče. „Když se dívám na prognózy na příštích dvacet let, vidíme v tomto segmentu obrovskou příležitost. To je hodně. Myslím, že je tu prostor pro více než dva výrobce,“ uvedl šéf společnosti.

Narážel tím na situaci, kdy dodávky od Boeing i Airbus dlouhodobě trpí nedostatkem komponentů a zpožděním výroby. Tyto potíže otevřely prostor pro diskusi, zda by Embraer mohl rozšířit svou nabídku směrem k větším letadlům.

Advertisement
Zdroj: Shutterstock
Chcete využít této příležitosti?

Otázka strategie a možný vstup do vyšší kategorie

Analytik Ron Epstein z Bank of America (BAC) se domnívá, že Embraer by mohl mít dobrý důvod k vývoji většího letadla. „Podívejte se na poptávku po komerčních letadlech v příštích dvaceti letech – téměř jistě bude prostor pro třetího hráče,“ uvedl. Připomněl také, že krize Boeingu ukázala leteckým společnostem nutnost větší diverzifikace dodavatelů.

Podle Epsteina je výhodou Embraeru to, že dokáže uvedení nového produktu na trh zvládnout nákladově efektivněji než větší konkurenti. Přesto vedení společnosti zdůrazňuje, že nechce riskovat finanční stabilitu. „Mezi slovy a činy je velký rozdíl,“ upozornil Gomes Neto a dodal, že rozhodnutí o vývoji nové generace letadel padne nejdříve v příštím desetiletí.

Historie přitom ukazuje, že vstup do segmentu úzkotrupých letadel je riskantní. Kanadský výrobce Bombardier (BBD.B) se o to pokusil v minulosti, ale program CSeries ho finančně téměř zničil – nakonec ho převzal Airbus. Embraer se tak snaží vyhnout stejnému osudu a raději se soustředí na maximalizaci prodejů stávajících modelů.

Obchodní výzvy, cla a expanze na nové trhy

Embraer plánuje téměř zdvojnásobit své tržby ze segmentu regionálních a obchodních letadel, aby do konce desetiletí dosáhl úrovně 10 miliard dolarů. K tomu má pomoci silná poptávka po jeho regionálních tryskáčích, zejména ve Spojených státech, které jsou klíčovým trhem.

Tento trh je však ovlivněn 10% dovozní daní, kterou zavedla Trumpova administrativa. Gomes Neto uvedl, že toto clo zvýší náklady skupiny přibližně o 80 milionů dolarů, hlavně kvůli dovozu dílů pro soukromá letadla montovaná na Floridě. Embraer úspěšně loboval ve Washingtonu za osvobození od dalších 40 % cla, které bylo uvaleno na Brazílii před dvěma měsíci, a vedení společnosti vyjádřilo optimismus, že i zbývající dovozní daň bude nakonec odstraněna.

Navzdory těmto překážkám dosáhl Embraer upraveného pololetního zisku před úroky a daněmi ve výši 253,8 milionu dolarů, což potvrzuje solidní finanční kondici společnosti.

Součástí strategie je také expanze do nových regionů, včetně Indie, kde roste poptávka po regionálních tryskáčích. Společnost se snaží rozšířit mezinárodní přítomnost nejen v civilní, ale i v obranné oblasti.

Nové technologie a vojenské programy

Embraer se snaží posílit své postavení i prostřednictvím vojenských programů. Jeho víceúčelové tankovací a transportní letadlo KC-390 Millennium si dosud objednalo osm evropských zemí. Společnost zároveň plánuje montáž těchto strojů v USA, aby zvýšila šanci na získání kontraktu pro americké letectvo v rámci programu Next Generation Air Refuelling System.

Další oblastí, na kterou se Embraer zaměřuje, je elektrifikace letectví. Dceřiná společnost Eve Air Mobility, považovaná za klíčový růstový projekt, vyvíjí elektrické letecké taxi schopné vertikálního vzletu a přistání (eVTOL). Podle Gomese Neta by tato letadla mohla vstoupit do komerčního provozu už do konce roku 2027.

Zdroj: Shutterstock

Kromě vojenských a technologických projektů Embraer stále čelí problémům v dodavatelském řetězci. Dodávky komponentů, jako jsou motory a části trupu, zůstávají opožděné, ale situace se zlepšuje. Společnost očekává, že do roku 2028 dosáhne 100 dodávek komerčních letadel ročně, což by znamenalo výrazný posun oproti současné produkci.

Gomes Neto přiznává, že konkurence je silná, ale zdůrazňuje dlouhodobou vizi: Embraer se chce etablovat jako flexibilní výrobce, který rychle reaguje na potřeby trhu, a zároveň jako hráč schopný udržet finanční stabilitu i v nejistém prostředí leteckého průmyslu.

Brazilský výrobce letadel Embraer věří, že rostoucí poptávka po komerčních letadlech otevře prostor pro novou konkurenci, která by mohla narušit dlouhodobou dominanci Boeingu a Airbusu . Generální ředitel společnosti Francisco Gomes Neto v rozhovoru pro Financial Times uvedl, že trh s úzkotrupými letadly se může stát méně závislým na tomto duopolu – a že poptávka v příštích dvaceti letech vytvoří prostor až pro čtyři významné výrobce. Rostoucí poptávka po úzkotrupých letadlechPodle Gomese Neta by mohl trh s letadly s jednou uličkou – tedy stroji určenými pro krátké a střední tratě – nabídnout příležitost k výrobě až 40 000 nových letadel během dvou dekád. Embraer je aktuálně třetím největším výrobcem letadel na světě, přičemž dominuje v segmentu regionálních letadel s kapacitou do 150 cestujících. Jeho největší model, E195-E2, dokáže přepravit až 146 osob.I přes své úspěchy zůstává Embraer menším hráčem v porovnání s obřími producenty, jakými jsou Boeing a Airbus. Gomes Neto však věří, že změny na trhu, zpožděné dodávky i výrobní problémy konkurence by mohly vytvořit prostor pro nové hráče. „Když se dívám na prognózy na příštích dvacet let, vidíme v tomto segmentu obrovskou příležitost. To je hodně. Myslím, že je tu prostor pro více než dva výrobce,“ uvedl šéf společnosti.Narážel tím na situaci, kdy dodávky od Boeing i Airbus dlouhodobě trpí nedostatkem komponentů a zpožděním výroby. Tyto potíže otevřely prostor pro diskusi, zda by Embraer mohl rozšířit svou nabídku směrem k větším letadlům.Chcete využít této příležitosti?Otázka strategie a možný vstup do vyšší kategorieAnalytik Ron Epstein z Bank of America se domnívá, že Embraer by mohl mít dobrý důvod k vývoji většího letadla. „Podívejte se na poptávku po komerčních letadlech v příštích dvaceti letech – téměř jistě bude prostor pro třetího hráče,“ uvedl. Připomněl také, že krize Boeingu ukázala leteckým společnostem nutnost větší diverzifikace dodavatelů.Podle Epsteina je výhodou Embraeru to, že dokáže uvedení nového produktu na trh zvládnout nákladově efektivněji než větší konkurenti. Přesto vedení společnosti zdůrazňuje, že nechce riskovat finanční stabilitu. „Mezi slovy a činy je velký rozdíl,“ upozornil Gomes Neto a dodal, že rozhodnutí o vývoji nové generace letadel padne nejdříve v příštím desetiletí.Historie přitom ukazuje, že vstup do segmentu úzkotrupých letadel je riskantní. Kanadský výrobce Bombardier se o to pokusil v minulosti, ale program CSeries ho finančně téměř zničil – nakonec ho převzal Airbus. Embraer se tak snaží vyhnout stejnému osudu a raději se soustředí na maximalizaci prodejů stávajících modelů.Obchodní výzvy, cla a expanze na nové trhyEmbraer plánuje téměř zdvojnásobit své tržby ze segmentu regionálních a obchodních letadel, aby do konce desetiletí dosáhl úrovně 10 miliard dolarů. K tomu má pomoci silná poptávka po jeho regionálních tryskáčích, zejména ve Spojených státech, které jsou klíčovým trhem.Tento trh je však ovlivněn 10% dovozní daní, kterou zavedla Trumpova administrativa. Gomes Neto uvedl, že toto clo zvýší náklady skupiny přibližně o 80 milionů dolarů, hlavně kvůli dovozu dílů pro soukromá letadla montovaná na Floridě. Embraer úspěšně loboval ve Washingtonu za osvobození od dalších 40 % cla, které bylo uvaleno na Brazílii před dvěma měsíci, a vedení společnosti vyjádřilo optimismus, že i zbývající dovozní daň bude nakonec odstraněna.Navzdory těmto překážkám dosáhl Embraer upraveného pololetního zisku před úroky a daněmi ve výši 253,8 milionu dolarů, což potvrzuje solidní finanční kondici společnosti.Součástí strategie je také expanze do nových regionů, včetně Indie, kde roste poptávka po regionálních tryskáčích. Společnost se snaží rozšířit mezinárodní přítomnost nejen v civilní, ale i v obranné oblasti.Nové technologie a vojenské programyEmbraer se snaží posílit své postavení i prostřednictvím vojenských programů. Jeho víceúčelové tankovací a transportní letadlo KC-390 Millennium si dosud objednalo osm evropských zemí. Společnost zároveň plánuje montáž těchto strojů v USA, aby zvýšila šanci na získání kontraktu pro americké letectvo v rámci programu Next Generation Air Refuelling System.Další oblastí, na kterou se Embraer zaměřuje, je elektrifikace letectví. Dceřiná společnost Eve Air Mobility, považovaná za klíčový růstový projekt, vyvíjí elektrické letecké taxi schopné vertikálního vzletu a přistání . Podle Gomese Neta by tato letadla mohla vstoupit do komerčního provozu už do konce roku 2027.Kromě vojenských a technologických projektů Embraer stále čelí problémům v dodavatelském řetězci. Dodávky komponentů, jako jsou motory a části trupu, zůstávají opožděné, ale situace se zlepšuje. Společnost očekává, že do roku 2028 dosáhne 100 dodávek komerčních letadel ročně, což by znamenalo výrazný posun oproti současné produkci.Gomes Neto přiznává, že konkurence je silná, ale zdůrazňuje dlouhodobou vizi: Embraer se chce etablovat jako flexibilní výrobce, který rychle reaguje na potřeby trhu, a zároveň jako hráč schopný udržet finanční stabilitu i v nejistém prostředí leteckého průmyslu.
Tagy: Embraer S.A.erj

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. Spirit Airlines znovu podává návrh na bankrot během jediného roku
      2. AIRO Group Holdings překvapilo Wall Street zisky, akcie rostou
      3. Startup AIR získává 23 milionů dolarů a míří s eVTOL letouny na americký trh
      4. 11. září — Jeden z nejsmutnějších dnů moderní historie. Co se stalo?
      5. JPMorgan věří v 50% růst akcií čínského výrobce elektrických letadel EHang
      6. BofA zvyšuje cílovou cenu Boeingu na základě silných výsledků
      7. Akcie Boeingu rostou díky uvolnění omezení pro model 737 Max
      8. Jak dlouho si výrobce letadel Airbus udrží náskok před Boeingem?
      9. Boeing snižuje ztráty, generální ředitel hovoří o „roce obratu“
      10. 27. září — Světu se představuje legendární letadlo Boeing 747
      Advertisement

      Breaking.

      18:12

      Politický střet o daňové kredity: Zdravotní péče v ohrožení

      17:22

      Tragédie v Hyundai: Továrna v Georgii pod palbou kritiky

      17:02

      Bankovní výsledky: Klíč k odhalení zdraví americké ekonomiky?

      16:32

      EOS raketově roste, vystoupal o 10 % navzdory tržním výkyvům

      15:12

      Saúdské akcie trpí, stavební a petrochemický sektor oslabují

      13:12

      Investiční strategie pro nejistou budoucnost: Jak ochránit své bohatství?

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Shutterstock
      Příležitost

      Řekla Advanced Micro Devices právě šachmat společnosti Nvidia?

      12 října, 2025

      Souboj mezi společnostmi Nvidia (NVDA) a Advanced Micro Devices (AMD) patří k nejnapínavějším kapitolám současného technologického světa. Obě firmy se...

      Zdroj: Shutterstock

      Oracle: Nový kandidát na bilionový klub technologických gigantů

      12 října, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Nejlepší akcie pro čtvrté čtvrtletí podle HSBC: od technologií po čokoládu

      11 října, 2025
      Zdroj: DraftKings

      Analytik vidí výprodej akcií DraftKings jako přehnaný a radí nákup

      10 října, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Banka PNC Financial je podle Piper Sandler nyní atraktivní k nákupu

      10 října, 2025

      IPO Radar.

      ALEC Holdings PJSC

      Datum IPO: 15 října, 2025
      Potenciální ocenění: 7 miliard AED (asi 1,91 miliardy USD)

      Buďte u toho

      Nejčtenější zprávy.

      Cena stříbra směřuje k historickému průlomu po 45 letech čekání

      11 října, 2025

      Fed se připravuje na další snížení sazeb, inflace už není hlavní hrozbou

      10 října, 2025

      Nasdaq poprvé uzavřel nad hranicí 23 000 bodů

      8 října, 2025

      Donald Trump roznítil obavy z obchodní války mezi USA a Čínou

      10 října, 2025

      S&P 500 a Nasdaq posilují díky růstu cen zlata, pozornost se soustředí na FOMC

      8 října, 2025

      AstraZeneca uzavírá strategickou dohodu s Trumpem o cenách léků

      11 října, 2025

      Embraer předpovídá přicházející výzvu pro duopol Boeing a Airbus

      12 října, 2025

      S&P 500 uzavírá níže, investoři vstřebávají prohlášení Fedu

      9 října, 2025
      Advertisement

      Tip editora.

      Zdroj: BS
      IPO

      Klarna, Gemini Trust a Netskope přepsaly pravidla na burze

      7 října, 2025

      Zářijové týdny roku 2025 přinesly na světových kapitálových trzích nebývalou vlnu optimismu. Investoři se dočkali hned tří mimořádně sledovaných primárních...

      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.