Morgan Stanley zahájil pokrytí evropského leteckého sektoru s převážně opatrným postojem vůči krátkodobým dopravcům. Analytici varují, že relativně silnější výnosy jsou očekávány u dálkových operátorů, protože transatlantické trasy představují nejziskovější část trhu.
Analytici poznamenávají, že kapacita do zimy je silně zaměřena na nízkonákladové přepravce, což může vyvinout tlak na ceny. U.K. trhy pro volný čas nyní fungují na úrovních až čtyřikrát větších než před pandemií. Očekává se, že tržby za letenky budou klesat do léta 2026, což ukazuje na trvalý tlak na ceny pro společnosti jako easyJet, Jet2 a Wizz Air.
Dálkoví operátoři, kteří mají expozici v prémiovém transatlantickém cestování, by měli díky disciplíně výletů a odolné korporátní poptávce udržet svoji cenovou sílu. Londýn hraje klíčovou roli na trhu, neboť tvoří jednu třetinu všech transatlantických míst a očekává se pokles kapacity o 2 % v porovnání s minulým rokem.
Mezi doporučeními Morgan Stanley vyniká International Airlines Group (IAG), která je hodnocena jako „Overweight“. Analytici argumentují, že silná pozice British Airways na Heathrow a výrazný podíl prémiových sedadel zajišťují výhodu v profitabilních trasách.
Chcete využít této příležitosti?
Analytici také předpovídají, že volný hotovostní tok IAG se bude zlepšovat do roku 2026–27, což poskytne prostor pro zvýšení výplat akcionářům. Ryanair je navíc hodnocena jako „Overweight“ s očekáváním, že její nákladová základna umožní udržet růst a obnovit ceny po poklesu v minulém roce.
Naopak snadnější provoz pro easyJet a Lufthansa je hodnocen jako „Underweight“ kvůli riziku poklesu výnosů a nedostatku reálných katalyzátorů pro přehodnocení. Tlak na Wizz Air se očekává v souvislosti s růstem kapacity a vyššími náklady.
Rozdíly ve valuaci mezi trhy okrajovými a dálkovými se pravděpodobně zvětší. IAG v současnosti obchoduje s diskontem vůči americkým konkurentům, přičemž vykazuje jeden z nejsilnějších profilů návratnosti hotovosti v sektoru.
Morgan Stanley zahájil pokrytí evropského leteckého sektoru s převážně opatrným postojem vůči krátkodobým dopravcům. Analytici varují, že relativně silnější výnosy jsou očekávány u dálkových operátorů, protože transatlantické trasy představují nejziskovější část trhu.
Analytici poznamenávají, že kapacita do zimy je silně zaměřena na nízkonákladové přepravce, což může vyvinout tlak na ceny. U.K. trhy pro volný čas nyní fungují na úrovních až čtyřikrát větších než před pandemií. Očekává se, že tržby za letenky budou klesat do léta 2026, což ukazuje na trvalý tlak na ceny pro společnosti jako easyJet, Jet2 a Wizz Air.
Dálkoví operátoři, kteří mají expozici v prémiovém transatlantickém cestování, by měli díky disciplíně výletů a odolné korporátní poptávce udržet svoji cenovou sílu. Londýn hraje klíčovou roli na trhu, neboť tvoří jednu třetinu všech transatlantických míst a očekává se pokles kapacity o 2 % v porovnání s minulým rokem.
Mezi doporučeními Morgan Stanley vyniká International Airlines Group , která je hodnocena jako „Overweight“. Analytici argumentují, že silná pozice British Airways na Heathrow a výrazný podíl prémiových sedadel zajišťují výhodu v profitabilních trasách.Chcete využít této příležitosti?
Analytici také předpovídají, že volný hotovostní tok IAG se bude zlepšovat do roku 2026–27, což poskytne prostor pro zvýšení výplat akcionářům. Ryanair je navíc hodnocena jako „Overweight“ s očekáváním, že její nákladová základna umožní udržet růst a obnovit ceny po poklesu v minulém roce.
Naopak snadnější provoz pro easyJet a Lufthansa je hodnocen jako „Underweight“ kvůli riziku poklesu výnosů a nedostatku reálných katalyzátorů pro přehodnocení. Tlak na Wizz Air se očekává v souvislosti s růstem kapacity a vyššími náklady.
Rozdíly ve valuaci mezi trhy okrajovými a dálkovými se pravděpodobně zvětší. IAG v současnosti obchoduje s diskontem vůči americkým konkurentům, přičemž vykazuje jeden z nejsilnějších profilů návratnosti hotovosti v sektoru.