Více než 13 000 amerických leteckých dispečerů čelí rostoucímu stresu a finanční nejistotě, po vyplacení posledního platu během vládního uzávěru, který nyní trvá už 14 dní. Podle vedení odborů může tento stav ohrozit bezpečnost letecké dopravy.
Ministr dopravy Sean Duffy uvedl, že problémy s obsazením pracovních míst mezi dispečery jsou zodpovědné za 53 % zpoždění letů v období uzávěru, v porovnání s 5 % v normálních časech. Nárůst zpoždění má významné důsledky pro cestující a dopravní sektor.
Prezident Národní asociace leteckých dispečerů, Nick Daniels, vysvětlil, že uzávěr přináší nový typ rizika pro systém řízení letového provozu. „Naše pozornost se nyní přesouvá z bezpečnosti a řízení 45 000 letů denně na otázky, jako je hledání dalšího zaměstnání, aby se pokryly základní životní náklady,“ řekl.
Daniels dále podotkl, že dispečeři jsou v současné situaci využíváni jako „politické nástroje“ ve vzájemném obviňování obou stran ohledně rozpočtových problémů. “Jsme provázáni s tímto politickým tahem, což je pro nás nepřijatelné,” dodal.
Chcete využít této příležitosti?
V důsledku uzávěru, který se dotýká i dalších vládních pracovníků, bylo více než 50 000 pracovníků TSA nuceno pracovat bez platu. Tento vývoj již způsobil snížení dopravy v některých městech, když se mnozí dispečeři hlásili jako nemocní. “Teď se navíc bojí, jak zaplatí nájem a hypotéku,” uvedl demokratický představitel Josh Gottheimer.
Federální letecká správa (FAA) se potýká s nedostatkem personálu v oblasti řízení letového provozu již více než deset let, přičemž v současné době chybí přibližně 3 500 dispečerů oproti cílovým počtům. V historickém kontextu, během uzávěru v roce 2019 trvajícího 35 dní, vzrostl počet absencí a výrazně se prodloužily čekací doby na letištích.
Více než 13 000 amerických leteckých dispečerů čelí rostoucímu stresu a finanční nejistotě, po vyplacení posledního platu během vládního uzávěru, který nyní trvá už 14 dní. Podle vedení odborů může tento stav ohrozit bezpečnost letecké dopravy.
Ministr dopravy Sean Duffy uvedl, že problémy s obsazením pracovních míst mezi dispečery jsou zodpovědné za 53 % zpoždění letů v období uzávěru, v porovnání s 5 % v normálních časech. Nárůst zpoždění má významné důsledky pro cestující a dopravní sektor.
Prezident Národní asociace leteckých dispečerů, Nick Daniels, vysvětlil, že uzávěr přináší nový typ rizika pro systém řízení letového provozu. „Naše pozornost se nyní přesouvá z bezpečnosti a řízení 45 000 letů denně na otázky, jako je hledání dalšího zaměstnání, aby se pokryly základní životní náklady,“ řekl.
Daniels dále podotkl, že dispečeři jsou v současné situaci využíváni jako „politické nástroje“ ve vzájemném obviňování obou stran ohledně rozpočtových problémů. “Jsme provázáni s tímto politickým tahem, což je pro nás nepřijatelné,” dodal.Chcete využít této příležitosti?
V důsledku uzávěru, který se dotýká i dalších vládních pracovníků, bylo více než 50 000 pracovníků TSA nuceno pracovat bez platu. Tento vývoj již způsobil snížení dopravy v některých městech, když se mnozí dispečeři hlásili jako nemocní. “Teď se navíc bojí, jak zaplatí nájem a hypotéku,” uvedl demokratický představitel Josh Gottheimer.
Federální letecká správa se potýká s nedostatkem personálu v oblasti řízení letového provozu již více než deset let, přičemž v současné době chybí přibližně 3 500 dispečerů oproti cílovým počtům. V historickém kontextu, během uzávěru v roce 2019 trvajícího 35 dní, vzrostl počet absencí a výrazně se prodloužily čekací doby na letištích.