Klíčové body
- Luxusní akcie prudce vzrostly po silných výsledcích LVMH a zlepšení výhledu
- UBS a Deutsche Bank zvýšily hodnocení klíčových značek jako LVMH a Burberry
- Brunello Cucinelli zůstává jedinečným příkladem stabilního růstu v luxusním sektoru
- Analytici očekávají, že LVMH povede celé odvětví k novému růstovému cyklu
Po několika měsících pochybností o výhledu poptávky a ziskovosti tento týden přinesl výrazný obrat – zejména díky překvapivě silným výsledkům skupiny LVMH, která potvrdila, že luxusní byznys má stále sílu přitahovat zákazníky i investory. Trh reagoval nadšeně a v návaznosti na tento impuls se akcie v luxusním segmentu vydaly prudce vzhůru.
Index Stoxx Luxury 10, zahrnující největší evropské značky jako LVMH, Kering či Ferrari, vzrostl po zveřejnění výsledků LVMH o 6,4 % – což je jeho největší denní zisk od ledna a druhý nejlepší výkon v letošním roce. Růst poté pokračoval i ve čtvrtek, kdy trh vstřebával nová doporučení investičních bank, které začaly sektor znovu hodnotit pozitivněji.
Banky vidí v luxusu nový potenciál
Švýcarská investiční banka UBS uvedla, že stále vidí „značný prostor pro růst“ u vybraných evropských značek. Mezi jejími favority jsou Brunello Cucinelli, Prada, Burberry, Richemont a Ferrari, všechny s doporučením „koupit“. Banka zároveň zvýšila hodnocení samotné LVMH na „koupit“ a stanovila novou cílovou cenu 680 eur.

Optimismus neskrývá ani Deutsche Bank, která zdůrazňuje, že nálada investorů v sektoru se „výrazně zlepšila“. Analytik Adam Cochrane uvedl, že po několika slabších čtvrtletích se začínají objevovat první signály zotavení. Banka proto zvýšila hodnocení a cílové ceny u několika klíčových značek – především Burberry, Hermès a LVMH.
Tento posun přichází po období, kdy trh s luxusem trpěl kvůli zpomalující čínské poptávce, slabšímu výkonu v USA a růstu cen, který začal limitovat poptávku nižší střední třídy. Přesto však zůstává jasné, že největší značky – s globální distribucí, silnou marží a vysokou loajalitou zákazníků – si svou pozici udržely.
Brunello Cucinelli: „Klidný růst“ jako zbraň proti nejistotě
Zvláštní pozornost si získal Brunello Cucinelli, italský symbol ručně šitého luxusu. UBS stanovila jeho cílovou cenu na 123 eur, což znamená potenciální růst o více než 30 % oproti nedávné tržní ceně. Analytici uvedli, že i když investoři byli zklamáni absencí zvýšení prognózy pro rok 2024, společnost si drží „klidný, ale odolný“ růst, který z ní činí jedinečného hráče v sektoru.

Banka očekává dvouciferný růst tržeb a mírné zvýšení marže, což potvrzuje kvalitu značky. Podle UBS může Cucinelli těžit z „útěku ke kvalitě“, který se u investorů projevil v době zvýšené tržní nejistoty.
Podobně optimistická je i Bernstein Research, která zvýšila cílovou cenu na 121 eur. Analytici označili akcie za „vysokokvalitní defenzivní sázku“, zejména po nedávné korekci, která otevřela prostor pro vstup nových investorů.
Burberry: návrat důvěry po letech stagnace
Britská značka Burberry se po několika složitých letech znovu dostává do přízně analytiků. Deutsche Bank minulý týden zvýšila její hodnocení z „držet“ na „koupit“ a zvedla cílovou cenu o 25 % na 1 500 liber. Akcie reagovaly pozitivně a od začátku roku si připsaly více než 20 %, přičemž investoři oceňují zlepšení výsledků a novou strategii vedení.

Výsledky za první fiskální čtvrtletí ukázaly růst tržeb v Americe o 4 %, a generální ředitel Joshua Schulman prohlásil, že zákazníci zůstávají „globálně silní“. Přestože Burberry vykázala ročně čistou ztrátu 75 milionů liber a tržby klesly o 17 %, analytici se shodují, že strategie „Burberry Forward“ začíná přinášet první ovoce.
Deutsche Bank vidí prostor pro další růst, protože firma úspěšně modernizuje kolekce a zvyšuje viditelnost značky v Asii. UBS navíc doplnila vlastní pozitivní hodnocení s cílovou cenou 1 575 liber, čímž potvrdila obrat ve vnímání této londýnské ikony.
LVMH: motor, který táhne celý sektor
Lídrem letošního oživení zůstává jednoznačně LVMH, největší světová skupina luxusního zboží. Po zveřejnění výsledků za třetí čtvrtletí akcie firmy vystřelily o 12 %, a následně přidaly dalších 0,7 %. Společnost překonala očekávání ve všech hlavních divizích – od módy a parfémů až po šperky a kosmetiku.

UBS nyní předpokládá, že firma vstoupila do nové fáze růstu zisku na akcii, a zvýšila cílovou cenu na 680 eur. Citi udělila hodnocení „koupit“ s cílovou cenou 630 eur a popsala výsledky LVMH jako „paprsek naděje“ pro celý sektor. Bernstein navíc zvedl cílovou cenu na 700 eur s komentářem, že „obrat u Tiffany a silné výsledky Sephory znovu nastartovaly růst“.
RBC Capital Markets zvýšila cílovou cenu z 550 na 575 eur a rovněž doporučila „Outperform“. Analytici upozorňují, že LVMH má „správný profil rizika a výnosu“, aby z potenciálního oživení luxusního trhu těžila nejvíce.
Luxusní sektor v novém světle
Po náročném roce se luxusní akcie dostávají zpět do centra pozornosti investorů. Oživení poptávky, zlepšená nálada v Asii i sílící prémiový segment ukazují, že luxus zůstává odolným odvětvím, které dokáže čelit i globální ekonomické nejistotě.
Podle UBS a Deutsche Bank se nejbližší kvartály ponesou ve znamení „selektivního růstu“ – investoři budou rozlišovat mezi značkami s reálným potenciálem a těmi, které pouze těží z momentální euforie. V čele tohoto pohybu zůstává LVMH, která opět potvrdila, že luxus není módní trend, ale stabilní investiční příběh.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky