Meta Platforms Inc. (NASDAQ:META) plánuje od 16. prosince 2025 začít využívat interakce s AI chatbotem k přizpůsobení obsahu a reklam, které budou uživatelům zobrazeny na sociálních platformách Facebook a Instagram. Tento krok přichází jako reakce na potřebu lépe cílit na uživatele na základě jejich individuálních zájmů a aktivit.
Uživatelé, kteří například budou s pomocí AI chatbota plánovat rodinnou dovolenou, začnou na svém Instagramovém feedu vídat reklamy související s cestovním ruchem. Změna bude zahrnovat i hlasové konverzace s chatbotem prostřednictvím Meta headsetů.
Podle Christy Harris, manažerky pro ochranu soukromí v Metě, uživatelé nebudou mít možnost se této funkce vyhnout. Když byla položena otázka, zda Meta plánuje umisťovat reklamy přímo do rozhraní chatbota, mluvčí společnosti se k tomu nevyjádřil konkrétně, což naznačuje nejasnosti ohledně budoucího monetizačního modelu této technologie.
Nový přístup společnosti Meta vyvolává obavy o soukromí uživatelů a vyžaduje pozornost ohledně regulací, které by mohly být novými marketingovými praktikami dotčeny. Jak se technologie AI vyvíjí, i její integrace do každodenního života a reklamních strategií přináší otázky o etice a odpovědnosti firem vůči svým uživatelům.
Chcete využít této příležitosti?
Meta Platforms Inc. plánuje od 16. prosince 2025 začít využívat interakce s AI chatbotem k přizpůsobení obsahu a reklam, které budou uživatelům zobrazeny na sociálních platformách Facebook a Instagram. Tento krok přichází jako reakce na potřebu lépe cílit na uživatele na základě jejich individuálních zájmů a aktivit.
Uživatelé, kteří například budou s pomocí AI chatbota plánovat rodinnou dovolenou, začnou na svém Instagramovém feedu vídat reklamy související s cestovním ruchem. Změna bude zahrnovat i hlasové konverzace s chatbotem prostřednictvím Meta headsetů.
Podle Christy Harris, manažerky pro ochranu soukromí v Metě, uživatelé nebudou mít možnost se této funkce vyhnout. Když byla položena otázka, zda Meta plánuje umisťovat reklamy přímo do rozhraní chatbota, mluvčí společnosti se k tomu nevyjádřil konkrétně, což naznačuje nejasnosti ohledně budoucího monetizačního modelu této technologie.
Nový přístup společnosti Meta vyvolává obavy o soukromí uživatelů a vyžaduje pozornost ohledně regulací, které by mohly být novými marketingovými praktikami dotčeny. Jak se technologie AI vyvíjí, i její integrace do každodenního života a reklamních strategií přináší otázky o etice a odpovědnosti firem vůči svým uživatelům.Chcete využít této příležitosti?