Podle nového výzkumu, politické akce CEO Tesly Elona Muska od doby, kdy koupil Twitter (nyní přejmenovaný na X) v roce 2022, měly zásadní negativní dopad na prodeje automobilky v USA. Zpráva od ekonomů Yaleovy univerzity uvádí, že Muskovo chování vedlo ke ztrátě prodeje až 1,26 milionu vozidel od října 2022 do dubna 2025.
Výzkum tak zmiňuje, že prodeje Tesly by byly mezi 67% a 83% vyšší, což by představovalo 1 milion až 1,26 milionu dodatečných vozidel, pokud by neexistoval takzvaný „Musk partisan effect“. Tato situace znamenala, že tradičně demokraticky orientovaní kupci se od Tesly odklonili, což přispělo k nárůstu prodejů konkurenčních elektrických a hybridních vozidel o 17% až 22%.
Mezi faktory vedoucími k těmto změnám se nachází Muskova politika spojená s příspěvky, které činily přibližně 300 milionů dolarů pro republikánské kandidáty. Tímto způsobem se Musk dostal do konfliktu s ekologicky zaměřenými voličemi, kteří byli historicky nejsilnější základnou Tesly.
Robyn Denholm, předsedkyně správní rady Tesly, uvedla, že vnímání Muskovy účasti ve vládě USA ztrácí na důležitosti. Nicméně, zpráva také upozorňuje, že Muskovo jednání mělo negativní dopad na Kalifornii, která by pravděpodobně dosáhla svých cílů v oblasti vozidel s nulovými emisemi do roku 2026, nebýt vlivu „Musk partisan effect“.
Chcete využít této příležitosti?
Během třetího čtvrtletí roku 2025 poklesl počet registrací vozidel Tesly v Kalifornii o 9,4%, což vedlo k poklesu jejího tržního podílu na 46,2%.
Podle nového výzkumu, politické akce CEO Tesly Elona Muska od doby, kdy koupil Twitter v roce 2022, měly zásadní negativní dopad na prodeje automobilky v USA. Zpráva od ekonomů Yaleovy univerzity uvádí, že Muskovo chování vedlo ke ztrátě prodeje až 1,26 milionu vozidel od října 2022 do dubna 2025.
Výzkum tak zmiňuje, že prodeje Tesly by byly mezi 67% a 83% vyšší, což by představovalo 1 milion až 1,26 milionu dodatečných vozidel, pokud by neexistoval takzvaný „Musk partisan effect“. Tato situace znamenala, že tradičně demokraticky orientovaní kupci se od Tesly odklonili, což přispělo k nárůstu prodejů konkurenčních elektrických a hybridních vozidel o 17% až 22%.
Mezi faktory vedoucími k těmto změnám se nachází Muskova politika spojená s příspěvky, které činily přibližně 300 milionů dolarů pro republikánské kandidáty. Tímto způsobem se Musk dostal do konfliktu s ekologicky zaměřenými voličemi, kteří byli historicky nejsilnější základnou Tesly.
Robyn Denholm, předsedkyně správní rady Tesly, uvedla, že vnímání Muskovy účasti ve vládě USA ztrácí na důležitosti. Nicméně, zpráva také upozorňuje, že Muskovo jednání mělo negativní dopad na Kalifornii, která by pravděpodobně dosáhla svých cílů v oblasti vozidel s nulovými emisemi do roku 2026, nebýt vlivu „Musk partisan effect“.
Chcete využít této příležitosti?
Během třetího čtvrtletí roku 2025 poklesl počet registrací vozidel Tesly v Kalifornii o 9,4%, což vedlo k poklesu jejího tržního podílu na 46,2%.
