Porsche, německý výrobce sportovních vozů, se nachází na pokraji vážné provozní ztráty, jelikož očekává ztrátu ve výši 611 milionů eur za třetí čtvrtletí 2025. Tato situace je důsledkem poklesu poptávky na klíčovém trhu v Číně a tlaku amerických cel.
Současný CEO Oliver Blume se chystá odejít po deseti letech ve funkci a předat vedení Michaelu Leitersovi, bývalému šéfovi společnosti McLaren. Leitersovo úsilí se zaměří na revitalizaci značky a přechod na elektrická vozidla, což je pro Porsche zásadní krok, protože tržby v Číně poklesly více než na polovinu od roku 2022.
Analytici, jako Ingo Speich z Deka Investment, vyjadřují obavy o důvěryhodnost podnikového modelu Porsche po několika varováních o zisku. Speich poznamenává, že elektrická vozidla zatím nemají v segmentu luxusních sportovních automobilů potřebnou podporu a klade si otázku, zda nový CEO dokáže přiřadit značku k elektrické budoucnosti.
Očekává se, že proměna značky a její obnova v Číně si může vyžádat tři až pět let a zahrnovat restrukturalizační program s nižšími maržemi, které letos klesly na 2% ve srovnání s 18% v roce IPO.
Chcete využít této příležitosti?
S plánovanými propouštěními v počtu 1,900 zaměstnanců a 2,000 dočasných pracovníků v letošním roce bude novému vedení čelit závažným problémům v návratu k lepší ziskovosti a přijatelnosti elektrických vozidel mezi zákazníky.
Porsche, německý výrobce sportovních vozů, se nachází na pokraji vážné provozní ztráty, jelikož očekává ztrátu ve výši 611 milionů eur za třetí čtvrtletí 2025. Tato situace je důsledkem poklesu poptávky na klíčovém trhu v Číně a tlaku amerických cel.
Současný CEO Oliver Blume se chystá odejít po deseti letech ve funkci a předat vedení Michaelu Leitersovi, bývalému šéfovi společnosti McLaren. Leitersovo úsilí se zaměří na revitalizaci značky a přechod na elektrická vozidla, což je pro Porsche zásadní krok, protože tržby v Číně poklesly více než na polovinu od roku 2022.
Analytici, jako Ingo Speich z Deka Investment, vyjadřují obavy o důvěryhodnost podnikového modelu Porsche po několika varováních o zisku. Speich poznamenává, že elektrická vozidla zatím nemají v segmentu luxusních sportovních automobilů potřebnou podporu a klade si otázku, zda nový CEO dokáže přiřadit značku k elektrické budoucnosti.
Očekává se, že proměna značky a její obnova v Číně si může vyžádat tři až pět let a zahrnovat restrukturalizační program s nižšími maržemi, které letos klesly na 2% ve srovnání s 18% v roce IPO.Chcete využít této příležitosti?
S plánovanými propouštěními v počtu 1,900 zaměstnanců a 2,000 dočasných pracovníků v letošním roce bude novému vedení čelit závažným problémům v návratu k lepší ziskovosti a přijatelnosti elektrických vozidel mezi zákazníky.
