Francouzská automobilka Renault a čínská firma Geely vytvořily partnerství Horse Powertrain, jehož cílem je stát se největším výrobcem motorů na světě do roku 2035. Toto spojení se zaměřuje na výrobu motorů s vnitřním spalováním, i když se automobilový průmysl postupně přechází na elektrická vozidla.
Společnost Horse Powertrain plánuje dosáhnout ročně 15 miliard eur v tržbách do roku 2029, což je nárůst o 80 % oproti roku 2024. CEO Matias Giannini uvedl: „Automobilky nemohou dělat všechno samy, musíme jim pomoci.“ Tato slova ukazují na rostoucí potřebu dodavatelů motorů pro tradiční výrobce automobilů i v časech, kdy se dostává do popředí elektrifikace.
I když je prodej elektrických vozidel na vzestupu, v Číně tvoří EV a plug-in hybridy 47 % nových prodejů automobilů a v Evropě vzrostly prodeje EV o 25 %. Výrobci automobilů, jako jsou Porsche a Ford, však zpomalili přechod na EV, což naznačuje, že spalovací motory budou na displejích automobilek ještě dlouho.
Odborníci varují, že investice do tradičních motorů mohou být riskantní. Ginny Buckley, CEO portálu Electrifying.com, podotkla: „Sází-li někdo na zastaralou technologii, čeká ho stejný osud jako Kodak v digitální éře.“ Předpokládá se, že až 50 % nových vozidel bude v roce 2040 elektrických, avšak miliony hybridních vozidel stále potřebují motory.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky