U.S. Senate Commerce Committee se chystá 21. října 2025 hlasovat o nové legislativě zaměřené na bezpečnost letectví, která přichází po tragické havárii v lednu tohoto roku. Při kolizi letadla amerických aerolinek s armádním vrtulníkem poblíž Letiště Reagan Washington National zemřelo 67 lidí.
Legislativa, kterou navrhl předseda výboru senátor Ted Cruz spolu s dalšími senátory, vyžaduje používání pokročilé technologie sledování letadel ADS-B pro armádní vrtulníky v blízkosti civilních letadel a pro všechna civilní letadla. Vrtulník zapletený do havárie tuto technologii v době incidentu nepoužíval.
Tato legislativa představuje první významný krok k reformám v oblasti bezpečnosti letectví po nejhorší letecké havárii v USA za poslední dvě desetiletí. Senátor Cruz, který spolupracuje s demokratickou senátorkou Maria Cantwell, vyvíjí tlak na dosažení bipartijní dohody, aby změny byly schváleny co nejdříve. Zákonodárci z obou stran i sekretář pro dopravu Sean Duffy vyjádřili své znepokojení nad tím, proč Federal Aviation Administration
Mezi požadavky nového zákona patří i zajištění auditu inspektora generála armády k prověření bezpečnostní koordinace, což byla záležitost, které se armáda do té doby vyhýbala. Opatření navržená senátorkou Cantwell a dalšími demokraty zahrnují také povinnost provést nový bezpečnostní audit FAA po fatálních nehodách pasažérských letadel.
Podle Cruzova mluvčího senátor spolupracuje s rodinami obětí tragédie a je odhodlán zajistit, aby k takovýmto nehodám nedocházelo v budoucnu. Legislativa vyžaduje, aby všechna letadla, jak vojenská, tak civilní, používala jak ADS-B Out, tak ADS-B In, a vyžaduje odpovědnost armády za selhání, která mohla k havárii přispět.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky