Klíčové body
- Prodej Škody vzrostl o 14,1 % na 765 700 vozů
- Tržby dosáhly 22,3 miliardy eur, provozní zisk 1,79 miliardy
- Elektrifikované vozy tvoří 24 % evropských prodejů
- Nový model Epiq má posílit vstup do elektromobility
Celosvětově prodala 765 700 vozů, což představuje meziroční nárůst o 14,1 %. Z toho 616 300 vozů směřovalo na evropské trhy, kde se značka udržela na třetím místě mezi nejprodávanějšími automobilkami.
Celkový odbyt, který zahrnuje i produkci vozů jiných koncernových značek vyráběných v závodech Škody, vzrostl o 7,5 % na 869 700 vozů. Tržby automobilky stouply o 9,5 % na 22,34 miliardy eur 
Investice se meziročně zvýšily o 10 % na 1,3 miliardy eur, což odpovídá 31,7 miliardy korun. Výdaje směřovaly především do vývoje elektrifikovaných modelů a rozšiřování výrobních kapacit. Předseda představenstva Klaus Zellmer označil výsledky za důkaz, že „strategie růstu se ziskem, rychlé elektrifikace a globální expanze“ funguje. Podle něj upevnění pozice mezi třemi nejžádanějšími značkami v Evropě i zdvojnásobení prodejů v Indii ukazují sílu týmu a důvěru zákazníků.

Silná poptávka v Evropě i mimo ni
Tradičně největším odbytištěm zůstává Německo, kde Škoda zvýšila prodej o 9,9 % na 153 800 vozů. Druhé místo patří českému trhu, který zaznamenal nárůst o 9,8 % na 67 700 vozů. Třetím největším trhem je Spojené království, kde prodej stoupl o 13,4 % na 66 100 vozů.
Z mimoevropských trhů zaujala především Indie, která se stává klíčovým pilířem růstu značky. Zde se prodeje více než zdvojnásobily – o 106 % na 49 400 vozů. Velkou zásluhu na tom má úspěšný model Kylaq, jehož dodávky dosáhly 30 100 kusů. Tato čísla potvrzují, že strategie lokalizace výroby a nabídky dostupných SUV pro rozvíjející se trhy přináší výsledky.
Elektrifikace nabírá tempo
Rychle rostoucím segmentem jsou elektrifikované vozy, které se stávají stále důležitější součástí nabídky značky. Celosvětově dodala Škoda Auto za tři čtvrtletí 150 700 elektrifikovaných vozů, včetně elektromobilů a plug-in hybridů. Podíl těchto modelů na celkových prodejích v Evropě dosáhl 24,1 %.
Zásadní roli v růstu sehrály nové modely. Elroq, zcela nový elektromobil značky, zaznamenal 60 400 prodaných vozů, zatímco oblíbená řada Enyaq si připsala meziroční růst o 15 % na 58 200 vozů. Tím Škoda potvrzuje, že elektrifikace se stává jedním z hlavních tahounů jejího byznysu.
V oblasti spalovacích motorů zůstává lídrem Octavia, která si udržuje pozici nejoblíbenějšího modelu značky s 142 200 dodávkami. Na dalších místech jsou SUV Kodiaq s 96 200 vozy a Kamiq s 95 400 vozy. Mezi tradičními hatchbacky vede Fabia s 90 000 kusy a doplňuje ji kompaktní SUV Karoq se 78 300 dodanými vozy.

Nové modely a výhled do budoucna
Automobilka nadále investuje do rozšiřování portfolia elektrických vozů. V září představila studii Škoda Epiq, která je předobrazem nového plně elektrického městského SUV crossoveru s plánovaným uvedením na trh v roce 2026. Model má být vstupní bránou značky do elektromobility a jeho cena by se měla pohybovat na úrovni modelu Kamiq se spalovacím motorem, což z něj činí dostupný elektromobil pro širší veřejnost.
Vedle toho připravuje Škoda sériovou verzi konceptu Vision 7S, velkého rodinného SUV s elektrickým pohonem, které má doplnit nabídku v prémiovějším segmentu. Dlouhodobý pohled pak nabízí koncept Vision O, jenž naznačuje, jak by mohla vypadat elektrická budoucnost vozů typu kombi – segmentu, který je pro značku historicky klíčový.
Strategickým cílem automobilky je být do roku 2030 stabilně mezi třemi nejžádanějšími značkami v Evropě, a zároveň posílit přítomnost na rychle rostoucích trzích mimo Evropu. Silný růst v Indii, úspěšná elektrifikace a vysoká ziskovost ukazují, že značka má dobré předpoklady k naplnění tohoto cíle.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky
 
  
  
  
	    	


























